• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402011908733
  • خبرنگار : 71496

العامری: فاصله بین گروه‌های سیاسی و مردم باید برطرف شود

العامری: فاصله بین گروه‌های سیاسی و مردم باید برطرف شود

دبیرکل سازمان بدر عراق در سالروز تاسیس این سازمان، مبارزه با فساد مالی و اداری را از دولت مرکزی و گروه‌های عراقی خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر امروز شنبه در مراسم افتتاحیه چهل و دومین سالروز تاسیس این سازمان مجموعه‌ای از درخواست‌های خود از دولت مرکزی و گروه‌های سیاسی این کشور در راستای آشتی با مردم و بازگشایی در گفت‌وگو با مرجعیت عالی قدر را مطرح کرد.

او در این مراسم از دولت مرکزی عراق و گروه‌های سیاسی این کشور خواست بر اساس یک طرح علمی مطالعه شده با هدف آشتی با مردم و بازگشایی درب گفت‌وگو با مرجعیت عالی‌قدر در نجف، با فساد مالی و اداری مبارزه کنند.

العامری در سالروز تاسیس سازمان بدر گفت: فتوای شهید صدر اول در آغاز مرحله جهاد علیه رژیم نابود شده بعث موثر بود و سازمان بدر به واسطه شهید صدر اول و به برکت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

او ادامه داد: تولد سازمان بدر در واقع تولد طرح جهادی و مبارزه با استبداد بود و سازمان بدر برای حفظ عراق و مردم آن و روند سیاسی علیه استبداد و تروریسم، شهدایی داد و فداکاری‌هایی کرد.

العامری اظهار کرد: خدمت به مردم باید از شعار به واقعیت تبدیل شود تا مردم آن را درک کرده و احساس کنند در این کشور محترم هستند، ما برای رسیدن به این هدف به تلاش‌های گروه‌های سیاسی و فعالیت‌های اجتماعی نیاز داریم.

دبیرکل سازمان بدر گفت: ما همگی جنگیدیم و جویی از خون را برای رهایی از ظلم، ترس، هراس، کنترل، نظارت، کم شمردن توانمندی‌ها و تقویت امنیت به راه انداختیم و نباید اجازه دهیم به عقب بازگردیم.

او افزود: کسانی که دلشان برای رژیم صدام تنگ شده، به آنها می‌گویم این امید را به گورهایتان خواهید برد، رژیم صدام از بین رفته و برگشت‌ناپذیر است، برای چه دوران "زیبایی" دلتان تنگ شده، برای حقارت، گورهای دسته‌جمعی و کشتار انسان‌های بی‌گناه دلتنگ شدید؟ یا برای حلبچه، انفال، ناخن کشیدن‌ها و چشم درآوردن‌ها؟ لعنت بر شما.

العامری در ادامه نیز به شرایط سیاسی عراق پرداخت و گفت: فاصله‌ای میان گروه‌های سیاسی حاکم و مردم وجود دارد که باید برطرف شود و ما به شجاعتی برای رویارویی با مردم و شنیدن حرف‌هایشان در چارچوب گفت‌وگویی سازنده و نتیجه‌بخش و رفع اشتباه‌ها نیاز داریم.

دبیرکل سازمان بدر تاکید کرد: مبارزه با فسادی که در نهادهای دولت نفوذ کرده بر اساس یک طرح علمی مطالعه شده به دور از جنجال رسانه‌ای، تخریب و فرافکنی جهت از بین بردن این آفت، یکی از کارهای مهم برای آشتی با مردم و بازگشایی درب گفت‌وگو با مرجعیت دینی است.

او در ادامه نیز ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم را خواستار شد و گفت: جذب این تعداد از بیکار در نهادهای دولت ممکن نیست و تنها راه‌حل آن راه‌اندازی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی است و ما به اقداماتی شجاعانه و سریع برای رفع موانع مختلف سرمایه‌گذاری و ایجاد بستری مناسب برای آن نیاز داریم.

همچنین العامری تاکید کرد: تصویب تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگی برای صاحبان مشاغل آزاد و کاهش درخواست استخدام ضروری است.

او در پایان نیز بر لزوم توسعه درآمدهای غیرنفتی دولت، پایان اتکا به نفت و رهایی از اقتصاد رانتی با یک سری اقدامات، توسعه بخش کشاورزی، برقراری امنیت غذایی، تلاش برای توسعه بخش خصوصی، راه‌اندازی بندر فاو و جاده توسعه‌ که عراق را به اروپا متصل می‌کند و نیز رسیدگی به ضمانت مالیاتی تاکید کرد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق نیز در این مراسم اظهار کرد: بدون خطوط قرمز با فساد مبارزه می‌کنیم و برای اصلاح اساسی اقتصاد عراق تلاش می‌کنیم.

السودانی در ادامه گفت: کابینه من هرگز از اجرای برنامه‌های خود برای ایجاد یک جهش ویژه و مقابله جدی با بحران‌ها دست نخواهد کشید.

او افزود: این کابینه با ابزارها و سازوکارها و بودجه موجود توانست گروه‌های خدماتی را ایجاد کرده، پروژه‌هایی را که سال‌ها بود متوقف شده بودند، دوباره به حرکت درآورده، اقدامات مشخصی را برای مبارزه با فساد در پیش گرفته و روابط خارجه را بر اساس منافع عراق و اصل مشارکت و احترام متقابل تقویت کند.

همچنین السودانی با تاکید بر باور جدی خود به حق ملت عراق برای برخورداری از یک زندگی شرافتمندانه و دولتی که کیفیت خدمات خود به مردم را ارتقا دهد، گفت: برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای گروه‌های فقیر جامعه عراق و دادن حق زندگی به آنها در کشوری که لایقش هستند، تمام تلاش خود را انجام دادیم.

نخست وزیر عراق در پایان نیز در تقدیر از سازمان بدر گفت: این سازمان تاسیس شد تا مخالفت با تداوم ظلم و نافرمانی را به تمامی جهانیان اعلام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha