• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402022314553
  • خبرنگار : 50177

فرماندار کوهدشت:

ترویج فرهنگ مطالعه مفید نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد بسترهای لازم بود

ترویج فرهنگ مطالعه مفید نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد بسترهای لازم بود

ایسنا/لرستان فرماندار کوهدشت گفت: ترویج فرهنگ مطالعه مفید نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد بسترهای لازم بود.

محمد مرادی ۲۳ اردیبهشت ماه در حاشیه جلسه کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر دو واژه دانش و پژوهش تاکیدات ویژه داشته‌اند، اظهار کرد: درون مایه و هسته اصلی دانش و پژوهش، مطالعه بوده و رعایت این نکته، زمینه پیشرفت را فراهم خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه تفکر نیز از طریق مطالعه ایجاد شده و مطالعه منابع مکتوب در این حوزه بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: ترویج فرهنگ مطالعه مفید نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد بسترهای لازم بوده و باید یقین داشته باشیم، آسیب‌های اجتماعی و حتی مشکلات اقتصادی با ترویج کتاب و کتابخوانی رابطه معکوس دارد.

فرماندارکوهدشت گفت: مطالعه از اولین شروط و لازمه آغاز هر کاری بوده و باید در همه ابعاد زندگی مد نظر باشد.

مرادی به توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهدشت اشاره کرد و افزود: پروژه ساخت کتابخانه عمومی درجه یک شهر کوهدشت با پیشرفتی در حدود ۴۵ درصد و همچنین پروژه ساخت کتابخانه شهر گراب با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرستان بوده و در حال حاضر این دو پروژه فعال بوده و تسریع در تکمیل آن‌ها با جدیت دنبال خواهد شد.

وی در ادامه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را بسیار ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: این جشنواره از جهات مختلف از جمله مزین بودن به نام مبارک حضرت امام رضا (ع)، اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین(ع) و ترویج بیش از پیش فرهنگ مطالعه بسیار حایز اهمیت بوده و همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید نهایت همکاری را با مجموعه کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

فرماندار کوهدشت بیان کرد: آمایش سرزمینی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان بر اساس جمعیت، پیگیری لازم به منظور تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای نیمه‌تمام شهرستان و مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha