• سه‌شنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402031610163
  • خبرنگار : 50039

دادستان مرکز گلستان تشریح کرد:

کدام شهربازی‌های گرگان پلمب شدند؟

کدام شهربازی‌های گرگان پلمب شدند؟

ایسنا/گلستان دادستان مرکز استان گلستان از پلمب تجهیزات ۲۰ شهربازی شهرستان گرگان خبر داد. 

محمود اسپانلو ظهر امروز سه‌شنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران از تشدید نظارت بر شهربازی‌ها خبر داد و اظهار کرد: همه ساله با پایان یافتن تدریجی امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی، استقبال خانواده‌ها از تفرجگاه‌ها و شهربازی‌ها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه رعایت اصول ایمنی و استفاده از دستگاه‌های استاندارد و ایمن از مهمترین شاخصه‌هایی است که باید مدیران و دست‌اندرکاران شهربازی‌ها و متولیان پارک‌های کودک رعایت کنند، ادامه داد: در کنار نظارت‌های مستمر سالانه، نظارت‌ها در آستانه فصل تابستان تشدید می‌یابد.

دادستان مرکز گلستان با تأکید بر اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون تجهیزات ۲۰ شهربازی در شهرستان گرگان پلمب شد، خاطرنشان کرد: پس از بررسی کارشناسان مشخص شد برخی تجهیزات موجود در این اماکن تفریحی ناایمن است.

وی حفظ حقوق عامه برای پیشگیری از بروز خطر برای کودکان را از مهمترین وظایف دستگاه قضا برشمرد و اضافه کرد: طی ۲ ماه گذشته تیمی از معاونت پیشگیری دادستانی مرکز استان، اداره کل استاندارد و شهرداری تشکیل و وسایل بازی شهربازی‌ها به شکل کامل بررسی شد.

اسپانلو با بیان اینکه در این بازدیدها در مجموع تجهیزات ۲۰ شهربازی به تعداد ۶۲ دستگاه در سطح شهر گرگان به علت نگرفتن تأییدیه استاندارد، ناایمن معرفی و پلمب شد، تصریح کرد: استفاده دوباره از تجهیزات شهربازی‌های ناایمن فقط در صورت دریافت مجوزهای ایمنی و استاندارد بازگشایی می‌شود.

گفتنی‌است، استاندارد دستگاه‌ها و تجهیزات شهربازی‌ها شامل سه مرحله «ساخت، نصب و بهره‌برداری» است که برای دریافت تأییدیه باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان استاندارد انجام شود.

بهره‌برداران و مالکین باید تصویری از گواهینامه صادر شده برای آن تجهیزات را با هدف ایجاد اطمینان خاطر استفاده کنندگان در کنار تمامی تجهیزات تفریحی نصب کنند.

هر ساله حوادث ناگواری برای استفاده‌کنندگان از وسایل و تجهیزات بازی غیراستاندارد که عمدتاً کودکان هستند، اتفاق می‌افتد و بنابراین تجهیزات بازی مستقر در زمین‌های بازی و مهدکودک‌ها توسط شورای عالی استاندارد مشمول استاندارد اجباری اعلام شده و قطعاً با مشاهده موارد غیرمطابق با قوانین و مقررات، استفاده از تجهیزات بدون تأییدیه ایمنی توسط مالکان یا بهره‌برداران ممانعت به‌عمل می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha