• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402032314814
  • خبرنگار : 71505

در بررسی حسابرسی سه شرکت شهزداری تهران مطرح شد

از رفع مشکلات مالی شرکت یادمان سازه تاپایان سال تا خروج هتل «دیدار» از طرح جامع اراضی عباس آباد

از رفع مشکلات مالی شرکت یادمان سازه تاپایان سال تا خروج هتل «دیدار» از طرح جامع اراضی عباس آباد

اعضای شورای شهر تهران گزارش های حسابرسی از سه شرکت یادمان سازه، خاکریز آب شهر تهران و نوسازی عباس آباد را بررسی و تأیید کردند.

به گزارش ایسنا، امین شال بافان در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت یادمان سازه در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ گفت: کشف هزینه و درآمد در طول مدت اخیر انجام شد و برخی حساب‌های ثبت نشده و تغییرات هیات مدیره اتفاق نیفتاده بود.

وی با بیان اینکه ثبت صورت جلسات هیات مدیره در مدت اخیر انجام شد، افزود: مقرر شد مباحث مالیاتی با رایزنی با معاونت مالی حل و فصل شود که امیدواریم تا پایان سال جاری به جمع بندی برسد.

مدیرعامل شرکت یادمان سازه با تاکید بر اینکه تعداد سه دعوی آماده اخذ رأی است در حالیکه در گذشته تعداد دعاوی ۲۱ مورد بوده است، افزود: در حال حاضر هیچ حساب مسدودی نداریم و پنج میلیارد تومان صورتحساب تا پایان سال قبل به ثبت رسانده‌ایم.

در ادامه این جلسه سید مهدی پورهاشمی مدیرعامل شرکت خاکریز آب شهر تهران نیز در جریان بررسی گزارش حسابرسی این شرکت در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ با تاکید بر اینکه گزارش حسابرسی شرکت خاکریز آب شهر تهران مطلوب بوده است، افزود: برای مباحث مالیاتی شرکت همکاران موارد را پیگیری می‌کنند و از طریق شهرداری نیز به صورت متمرکز این موارد پیگیری می‌شود.

وی افزود: تسهیلات برای پیمانکاران اخذ شده و مباحث مربوط به آن از سوی معاونت مالی انجام شده است. برای استرداد ۸۴ هزار دلار از بانک لندن موضوع را از طریق بانک صادرات پیگیری کردیم و مدارک ارسال شده به زودی وصول خواهد شد و در اختیار شرکت قرار خواهد گرفت.

پورهاشمی با اشاره به اینکه در خصوص معاملات اقدامات لازم انجام شده و در مراحل پایانی قرار گرفته افزود: با همکاری سازمان فاوا مسائل امنیتی توکن را برای معاملات پیگیری خواهیم کرد. شفافیت معاملات کاملا انجام شده و در سامانه شفافیت به ثبت رسیده، پروژه‌های مدیریت آب‌های سطحی توسط این شرکت انجام می‌شود و اساسا سود و زیان در آن معنایی ندارد؛ اما امور مالی آن در حال پیگیری است و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

خروج هتل «دیدار» از طرح جامع اراضی عباس آباد

به گزارش ایسنا، سید محمدحسین حجازی نیز در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت نوسازی عباس آباد برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ گفت: اخذ کلیه مطالبات از دستگاه ها و افراد حقیقی از جمله اداره کلی مالی شهرداری و بنیاد مستضعفان تا سال ۱۴۰۱ انجام شده و واریزی مبلغ سپرده نیز به صورت کامل انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمام معاملات شرکت بر اساس ضوابط و آیین نامه معاملات انجام شده است افزود: از ۳۸ بند بازرسی کل کشور، تمام بندها جز یک یا دو بند که حاکمیتی است و باید از سوی شهردار تهران پیگیری شود، در شرکت رعایت شده است.

حجازی با اعلام اینکه در دوره ششم مدیریت شهری با حضور شهردار تهران، هتل دیدار از طرح جامع اراضی عباس آباد خارج شد، تاکید کرد: مشکل اصلی همین بود که از طرح اراضی خارج شود که در شورای راهبری انجام شد و مشکلی که داریم این است که با سازمان سرمایه گذاری و منطقه سه، عوارض سال ۹۲ اخذ شود و در این دوره مدیریت شهری، پروژه را به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در واگذاری اموال منقول و غیرمنقول بنده اساساً دنبال این بودم که هیچ زمینی از اراضی عباس آباد خارج نشود و هیچگونه ساخت و ساز غیرمجازی در این اراضی صورت نگیرد، ادامه داد: مبلغ ۱۶ میلیارد تومان از محل فروش اراضی در سال ۸۰ را به ۱۳ میلیارد تومان کاهش دادیم و از حساب نیز کسر شد.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد همچنین تاکید کرد: ۲۷۷ پلاک ثبتی موجود در مصلی فریز است و در اختیار شرکت نبوده و زیر نظر اداره کل شهرسازی است.

به گزارش ایسنا، در نهایت اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی‌های شرکت یادمان سازه، شرکت خاکریز آب شهر تهران و شرکت نوسازی عباس آباد را تأیید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha