• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402042717543
  • خبرنگار : 50598

استاندار مرکزی:

رویداد تا ثریا تقویت کننده اقتصاد مقاومتی است

رویداد تا ثریا تقویت کننده اقتصاد مقاومتی است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: از آنجا که در برگزاری رویداد تا ثریا بسیج پای در کار است، بخش مردمی اقتصاد مقاومتی بسیار پررنگ است و از طرفی چون رکن دانش بنیان را هدف قرار داده‌اند، این رویداد تقویت کننده اقتصاد مقاومتی است.

فرزاد مخلص الائمه، ۲۷ تیرماه در رویداد تا ثریا در استان مرکزی اظهار کرد: مقام معظم رهبری راه حل علاج تمام مشکلات کشور را اقتصاد مقاومتی می‌داند و اقتصاد مقاومتی شامل دو رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی و کشور، ظرفیت‌های بسیار فراوانی در حوزه دانش بنیان دارند، گفت: ما از همه دستگاه‌ها تقاضا داریم که به صورت جدی در موضوع اقتصاد دانش بنیان کار کنند و نیازهای خودشان را در تعامل با فناوران این رویداد قرار دهند تا بتوانیم بر مشکلات این حوزه فائق آییم.

استاندار مرکزی با تاکید بر طی کردن فاصله بین واقعیت‌ها و بایدها، تصریح کرد: این فاصله همان فاصله شرایط فعلی با شرایط مطلوب است که باید این فاصله را با سرعت کم کنیم. اگر در کشور استفاده از علم و دانش و فناوری را بالا ببریم، می‌توانیم گام‌های بلندی در تمامی حوزه‌ها برداریم ولی اگر گام‌های معمول برداریم، همین وضع موجود ادامه پیدا می کند. ما با استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان می‌توانیم شتاب بیشتری برای تعالی کشور و جامعه ایجاد کنیم.

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز اظهار کرد: باید دانشجویان در دانشگاه‌ها طوری آموزش داده شوند که با مهارت و شناخت مسیر و هدف آینده از دانشگاه‌ فارغ‌التحصیل شوند، یعنی ارتباط خود را با جامعه برقرار کرده و در جهت نیازمندی‌های جامعه گام بردارند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: در هر ارگان و صنعتی که توانسته‌ایم‌ با دانشگاه ارتباط برقرار کنیم، تمامی دستاوردها را کسب کرده ایم چراکه پیوند نیاز و صاحب نیاز با نخبه و صاحب علم برقرار شده است که نمونه آن موفقیت‌های حاصل شده در صنایع نظامی است و ما امروز قطب اصلی صنایع نظامی در جهان هستیم.

کریمی ادامه داد: آنچه که مجموعه‌های دانش بنیان و نخبگان توقع دارند این است که به راحتی بتوانند از علم و دانش برای خدمت به جامعه بهره ببرند و اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از سرمایه‌های ما جذب کشورهای دیگر نخواهند شد و نخبگان دچار سردرگمی نخواهند شد.

وی با بیان اینکه بنیاد تعاون سپاه در سیاست‌های خود به دنبال حمایت از حوزه دانش بنیان است گفت: این بنیاد حمایت کاملی را از بهداشت و درمان و حمایت از دانش و اختراعات و اکتشافات انجام داده است و در راستای تسهیل‌گری رویدادهایی مانند رویداد تا ثریا را شکل می‌دهد. این نوع رویدادها که مجموعه نیازمند به دانش و محصول، نخبه و تولیدکننده همه با هم در یکجا جمع شده باشند را در کشور و استان کم داشته‌ایم. امیدواریم نتیجه این رویداد عالی باشد و نمونه ای شود تا از این دست کارها بیشتر انجام دهیم.

علی رحیمی، دبیر اجرایی رویداد تا ثریا نیز اظهار کرد: رویداد ملی تا ثریا در استان مرکزی با حمایت هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج برگزار شده و دو رویکرد اصلی دارد، یکی احصای نیازمندی های واحدهای فناور استان‌ ‌و دیگری حمایت و پشتیبانی از محصولاتی که توانایی ورود به بازار را دارند. برای اینکه فرآیند ایده تا بازار را دنبال کنیم نیاز به یک دبیرخانه دائمی در استان است تا با پیگیری و مشارکتی که در دبیرخانه انجام می‌دهیم به تمامی اهدافمان برسیم.

به گزارش ایسنا، در رویداد تا ثریا، ۹ شرکت دانش بنیان استان مرکزی، طرح‌های فناورانه خود را در موضوعات مختلف ارائه دادند که با نظر هیئت داوران سه طرح برتر انتخاب خواهند شد. همچنین ۳ صنعت بزرگ هپکو اراک، پالایشگاه شازند و پتروشیمی شازند،  تقاضاهای فناورانه خود را به شرکت‌ها ارائه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha