• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402050804525
  • خبرنگار : 50124

یک مسئول عنوان کرد:

ایجاد ۱۶ فضای آموزشی جدید در چهارمحال و بختیاری با اعتبارات استانی امکان‌پذیر نیست

ایجاد ۱۶ فضای آموزشی جدید در چهارمحال و بختیاری با اعتبارات استانی امکان‌پذیر نیست

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری دغدغه اصلی فضای آموزشی را برای مناطق جدید همچون منظریه دانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای مرتفع‌کردن نیازهای جدید در حال انجام است که با اعتبارات استانی امکان‌پذیر نخواهد بود، ایجاد ۱۶ مدرسه جدید قطعا با اعتبارات استانی امکان‌پذیر نیست و لازم است در سفر آینده ریاست جهموری به استان به نتیجه برسد تا منابع سفر اختصاص پیدا کند.

 علی شهریارپور هشتم مردادماه در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر هزینه‌ای در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری و مقدمه یک کار بزرگ است، اظهار کرد: سهم استانی در مقوله تخصیص اعتبار نوسازی مدارس بیش از ۳۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه با ابلاغ اعتبارات محرومیت‌زدایی اولویت‌ها در نظر گرفته خواهد شد، افزود: در حوزه آموزشی در سطح استان ۱۵۰ پروژه برای مدت چهار سال هدف‌گذاری شده است که اقدامات  ۴۰ پروژه انجام شد، ۱۰ پروژه به بهره‌برداری رسید، ۳۰ پروژه در شش ماه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی پروژه‌ها نیز تا دو سال آینده به ثمر خواهد نشست که با این اقدامات خوب در بسیاری از نقاط استان مشکلات فضای آموزشی نخواهیم داشت.

شهریارپور دغدغه اصلی فضای آموزشی را برای مناطق جدید همچون منظریه دانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای مرتفع‌کردن نیازهای جدید در حال انجام است که با اعتبارات استانی امکان پذیر نخواهد بود، ایجاد ۱۶ مدرسه جدید قطعا با اعتبارات استانی امکان‌پذیر نیست و لازم است در سفر آینده ریاست جهموری به استان به نتیجه برسد تا منابع سفر اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش خواهیم کرد تا نقش آموزش و پرورش به عنوان یک بخش پیشرو و اساسی در روند توسعه استان پررنگ‌تر شود و بتوانیم از این ظرفیت خوب استان بهتر استفاده کنیم.

در ادامه سلمان کارگر، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به اینکه افزایش اعتبارات مالی در این مجموعه در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است، اظهار کرد: از ابتدای دولت، اعتبارات سازمان نوسازی استان ۳۰۰ درصد افزایش داشته است یعنی در سال ۱۴۰۰، اعتبارات به ۲۴۰ میلیارد تومان رسید و جذب اتفاق افتاد و در سال گذشته نیز اعتبارات به همین روال بود که قریب به ۹۰ درصد اعتبارات نقدی هستند.

وی ادامه داد: اگر ۲۰ میلیارد تومان مربوط به قیر رایگان و نیز اعتبارات پیش‌بینی شده در حوزه پروژه‌های قرارگاه امام حسن(ع) و همچنین اعتبارات مربوط به جمع‌آوری مدارس سنگی را به این اعتبارات اضافه کنیم، مجموعه اعتبارات ۱۴۰۱ به مبلغ ۴۱۰ میلیارد تومان می‌رسد.

کارگر بیان کرد: در حوزه برنامه‌های کوتاه‌مدت سال گذشته و در ایام‌الله دهه فجر، ۱۰ پروژه نوسازی مدارس افتتاح شد؛ در حوزه میان‌مدت یعنی در شش‌ماهه اول سال، ۴۰ پروژه مدرسه‌سازی تحویل داده می‌شود. در حوزه بلندمدت نیز پیش‌بینی ما این است که با توجه به تکمیل ۵۰ پروژه در قالب طرح‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، ۱۰۰ پروژه‌ نیمه‌تمام باقی‌مانده در کل استان را طی دو سال باقیمانده دولت تحویل بدهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در خصوص موضوع مولدسازی، بیان کرد: در این زمینه استان ما پیشگام بوده و املاکی که فروخته شد ۱۰۰ درصد به استان باز می‌گردد و قانونش این است که املاک فروخته شده صرف تکمیل مدارس خیری شود.

کارگر تصریح کرد: در حوزه جذب اعتبارات، در سال مالی ۱۴۰۱، تعداد ۶۰ مناقصه برگزار شد و ۶۵ درصد اعتبارات جذب شده است؛ عمده اعتبارات در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه به حساب استان واریز شد.

همچنین سیدمحمد احمدی، امام‌جمعه بروجن با تأکید بر اینکه تبیین به‌ویژه در حیطه آموزش و پرورش و برای دانش‌آموزان وظیفه امروز ماست، تصریح کرد: سال گذشته برخی عواقب و پیامدهای عدم تبیین‌ها را در جریان آشوب‌ها و اغتشاشات مشاهده کردیم و لذا زمینه تبیین باید در آموزش و پرورش به نحو اعلی ایجاد شود.

احمدی بیان کرد: اشتباه بزرگ یزید این بود که امام حسین(ع) را به شهادت رساند اما اشتباه بزرگ‌ترش آن بود که زینب کبری(س) را به اسارت برد. لذا برای تبیین دستاوردها و خدمات ارزنده انقلاب اسلامی باید همت کنیم و اگر تبیین نکنیم، دشمن تحریف می‌کند و اگر تبیین زودتر اتفاق بیفتد مجالی برای تحریف نمی‌ماند.

امام‌جمعه بروجن با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش ظرفیت بسیار بالایی است، گفت: آموزش و پرورش انتظار دارد که مردم سهیم باشند و کمک کنند و نیز، نهادها و سازمان‌های دیگر به کمک این نهاد بیایند زیرا نهاد آموزش‌وپرورش مهم‌ترین مجموعه است و همه باید پای کار بیایند.

احمدی افزود: شورای آموزش و پرورش وظیفه دارد که هم تأمین کننده زمینه کمک‌های مردمی و هم دریافت کمک‌های دیگر نهادهاست و این یکی از اهداف مهم شوراست که همه را با ظرفیتی که دارد و مصوبات قانونی که در اختیار دارد، پای کار آموزش و پرورش بیاورد.

احمدی در پایان گفت: در سال گذشته، با همت آموزش و پرورش شهرستان بروجن در عمده مدارس شهر بروجن و دیگر مناطق، یک نشست یک‌ساعته دانش‌آموزان با طلاب در قالب مدارس امین یا طرحی که خودمان در شهرستان طراحی کردیم، برگزار می‌شد که حقیقتاً تأثیرگذار بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha