• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402051307613
  • خبرنگار : 50470

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع):

زیرساخت‌ها در مرز تمرچین برای استقبال از زائران‌ حسینی فراهم است

زیرساخت‌ها در مرز تمرچین برای استقبال از زائران‌ حسینی فراهم است

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه گفت: همه زیرساخت‌های مورد نیاز در مرز تمرچین برای استقبال از زائران تامین شده است.

سردار علی‌اکبر پور جمشیدیان جمعه ۱۳ مرداد در اجتماع بزرگ منطقه‌ای اربعین که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت جان‌سوز حضرت اباعبدالله الحسین و ۷۲ یار باوفای ایشان، اظهار کرد: خداوند متعال را شکر می‌کنیم، که به‌واسطه همکاری آحاد مردم و مسئولان کشوری و لشکری سال گذشته تردد زائرین امام حسین(ع) از طریق مرز تمرچین پیرانشهر انجام گرفت، که به طور قطع با همراهی آنها این حماسه عظیم تاریخی در این منطقه شکل گرفته است.

وی تردد زائران از این مرز را یک تجربه بسیار ارزشمند خواند و گفت: سال گذشته برای هدایت کاروان‌ها از مرز تمرچین اقدام شد و چون‌ با موفقیت همراه بود، این مهم ما را مصمم کرد تا امسال نیز این رویه دنبال شود، به ویژه اینکه شرایط و کثرت علاقه‌مندان به اربعین حسینی را شاهد هستیم و لازم است این مراسم هرچه باشکوه‌تر برگزار شود و خدمات بیشتری ارائه شود.

پورجمشیدیان به تردد زائران پنج استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و گیلان از مرز تمرچین در اربعین امسال اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا هماهنگی‌های موردنیاز انجام شده و برای میزبانی از زائران بیشتر، بسترهای لازم فراهم است، به طوری که زائران کشورهای همسایه مانند ترکیه و آذربایجان نیز امسال از مرز تمرچین عبور می‌کنند.

وی نیروهای مسلح اعم از بسیج، سپاه و قرارگاه حمزه را مسئول امنیت تمرچین و کردستان عنوان کرد و گفت: امروز اگر امنیت و آرامش مثال‌زدنی در سراسر نوار مرزی ایران حاکم است، به برکت خون شهداست.

پورجمشیدیان ضمن اشاره به اینکه درگذشته تردد از مرز تمرچین مشکل بود، بیان کرد: به‌واسطه مجاهدت‌های صورت گرفته در این منطقه، امروز در شرایطی از زائران اربعین استقبال می‌کنیم که امنیت کامل در شهرها و روستاها و جاده‌های روستایی به‌خصوص در طول این مرز وسیع برقرار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha