• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402052112820
  • خبرنگار : 50184

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی باید کاهش یابد

زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی باید کاهش یابد

ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم توجه به شاخص‌های سند تحول قضایی، گفت: یکی از این شاخص‌ها زمان رسیدگی به پرونده‌ها است که باید سریع‌تر انجام گیرد.

شهرام کرمی در نشست با شورای معاونان، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی تابعه استان، با تاکید براینکه برنامه‌های قوه قضاییه با تغییر افراد تفاوت نخواهد کرد و به صورت راهبردی ادامه دارد، اظهارکرد: معیار سنجش عملکرد مسئولان قضایی استان بر اساس عملکرد سند تحول قضایی خواهد بود و موفقیت  در آن مبنای ارتقا و تغییر خواهد بود، چرا که این سند نقشه راه و مهمترین برنامه دستگاه قضایی است.

وی افزود: شاخص‌هایی که در سند تحول قضایی لحاظ شده، حتی اگر برخی از آنها مانند ورودی پرونده، دادگستری به صورت مستقیم در آن دخالت نداشته باشد، اما جزو کارهای تکلیفی است و نباید بر اساس سلایق شخصی با آن برخورد کرد و نادیده گرفته شود.

عالی ترین مقام قضایی استان تصریح کرد: در اجرای برنامه ها علی رغم همه محدودیت‌ها و مضایق و با قبول شرایط موجود پذیرفته‌ایم مجری باشیم، بنابراین ضمن پیگیری برای رفع کاستی‌ها نباید انجام هیچ برنامه‌ای معطل بماند.

وی در ادامه با اشاره به برخی شاخص‌های سند تحول قضایی و مهم ارزیابی کردن آنها خواهان پیگیری جدی، بی وقفه و مستمر آنها شد.

کرمی تاکید کرد: در این سند ورودی و خروجی پرونده‌ها، شعب نامتعارف و پرونده های مسن و معوق، اتقان آراء که به نوعی همکاری محاکم تجدید نظر و بدوی است و همچنین موضوع صلح و سازش که اهمیت آن در آرامش جامعه و راحتی کار دستگاه قضایی بر کسی پوشیده نیست، مورد توجه ویژه و دقیق است.

وی ادامه داد: از دیگر شاخص‌ها وضعیت زمان رسیدگی به پرونده‌ها است که به هیچ بهانه‌ای نباید معطل بماند، زیرا افزایش این زمان آزار دهنده است.

رئیس کل دادگستری استان در پایان بار دیگر بر اجرای سند تحول قضایی بر اساس شاخص های تعریف شده تاکید کرد و از همه مسئولان قضایی استان خواست این موضوع را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha