• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402052818006
  • خبرنگار : 50034

حاجی‌بابایی: نسخه شفابخش همه مشکلات، مردمی‌کردن اقتصاد است

حاجی‌بابایی: نسخه شفابخش همه مشکلات، مردمی‌کردن اقتصاد است

ایسنا/همدان رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: همه مشکلات یک نسخه شفابخش دارد و آن این است که اقتصاد، مردمی شود و این شرایط در جامعه به وجود آمده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر شنبه ۲۸ مرداد در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان این‌که اقتصاد را باید به سمت مردم ببریم، تصریح کرد: هر اتفاقی قرار است بیفتد باید در زمان وزیر فعلی صمت بیفتد و بنده خوش‌بین هستم.

وی با بیان این‌که ما نقشه‌ای را برای استان دنبال می‌کنیم که آینده درخشان را برای استان رقم می‌زند، به محورهای توسعه استان همدان اشاره و تأکید کرد: باید شرایط را برای صنعتگران ایجاد کنیم که امروز کاری برای استان انجام دادیم که کشور به آن می‌رسد.

حاجی‌بابایی افزود: پتروشیمی که ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد، عده‌ای می‌گفتند نمی‌شود اما شد و ۲۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی وارد استان شده است.

وی با اشاره به این‌که پتروشیمی ابن‌سینا بین اتوبان و راه‌آهن است، یادآور شد: امروز با سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومان شهرک صنفی- صنعتی بوعلی ۲ همدان افتتاح شد.

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: گام‌های بلندی در استان برداشته شده است و همدان در هیچ زمینه‌ای عاجز از رقابت نیست. 

وی بیان کرد: در مالیات‌ها رشدی که در کشور پیدا کرد در استان همدان این رشد، کند شد و ۱۰۰۰ میلیارد تومان استان همدان توانست تعدیل مالیات داشته باشد.

حاجی‌بابایی با بیان این‌که فقط در یک نکته نتوانسته بودیم گام برداریم و گیر اساسی این بود که فرودگاه نمی‌توانیم راه بیندازیم که ساخت و بازیافت هواپیما در همدان در حال به سرانجام رسیدن است، اظهار کرد: یک شرکت هواپیمایی دنبال خرید سه فروند هواپیماست که در فرودگاه همدان کار کند و به تمام نقاط کشور پرواز داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس با تأکید بر این‌که باید مردم را به آینده خوش‌بین کنیم، گفت: طبق گفته وزیر صمت، امروز در شهرک بنکداران الگو شدیم و قرار است سایر استان‌ها هم از همدان الگوبرداری کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس نیز گفت: تولیدکننده دستگیری می‌خواهد، مچ‌گیری نمی‌خواهد و خوشحالیم که در این دولت مچ‌گیری نمی‌شود.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه اظهار کرد: در شهرستان ملایر ماهانه ۳۰ میلیارد تومان مالیات دریافت می‌شود که ۶۰ درصد آن از واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به این‌که اعتماد به بخش خصوصی مهم است، بیان کرد: اعتماد به بخش خصوصی و شنیدن صدای تولیدکنندگان سرمایه معنوی است. 

آزادیخواه با بیان این‌که هر علتی که تولید را مهار کند، ممنوع است، افزود: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته "اقتصاد مقاومتی" را بیان کردند که یکی از ارکان آن صادرات‌محور بودن است. 

وی با تأکید بر این‌که تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف می‌توانند ما را به خودکفایی برسانند، خاطرنشان کرد: انحصار بد نیست، به شرطی که تبدیل به گران‌فروشی و سوءکیفیت نشود، این منفی است. 

آزادیخواه درباره تخصیص ارز به تولیدکنندگان تأکید کرد: بانک مرکزی در تامین ارز مشکل دارد. وقتی کالایی در کشور تولید می‌شود، باید حمایت شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان این‌که باید التماس بخش خصوصی کرد تا کار کند، گفت: فردی که ۵۰ خانواده را حقوق می‌دهد، سرمایه است و باید حمایت شود.

وی با انتقاد از تأخیر در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، ادامه داد: این تأخیر در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ شایسته نیست، ضمن این‌که خروجی تبصره ۱۸ باید اشتغال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha