• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402053119744
  • منبع : نمایندگی اردبیل

افزایش ۳۰۰ درصدی حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان در سطح استان اردبیل

افزایش ۳۰۰ درصدی حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان در سطح استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل از جذب اعتبار تبصره ۱۶ خبر داد و گفت: ضمن افزایش ۳۰۰ درصدی حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان، از محل تبصره ۱۶ نیز تسهیلات ۵ درصدی به واحدهای فناور ارائه می‌شود.

مهدی رنجبر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه صندوق نوآوری کشور در استان‌ها با رصد فعالیت های صندوق های استانی میزان خدمات دهی آنها را به شرکت های دانش بنیان ارزیابی می کند، افزود: بر این اساس صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل موفق به کسب رتبه اول کشور بر اساس ضریب نفوذ خدمات دهی به شرکت های دانش بنیان استان در سال ۱۴۰۱ شده است.

وی افزود: تنها نهاد مالی تخصصی در حوزه تامین مالی شرکت های دانش بنیان و فناور استان اردبیل صندوق پژوهش و فناوری می باشد که به صورت رسمی فعالیت خود را در شهریور ۱۴۰۰ در استان آغاز کرده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان ادامه داد: سرمایه ثبتی صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل ده میلیارد تومان است که ۳۴ درصد از آن آورده بخش دولتی شامل پارک علم و فناوری، دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و ۶۶ درصد مابقی نیز آورده بخش خصوصی شامل سه شرکت دانش بنیان توانمند در سطح استان اردبیل می باشد.

رنجبر بیان کرد: صندوق پژوهش و فناوری خودگران بوده و عاملیت منابع مالی پارک علم و فناوری، مراکز دانشگاهی، صندوق نوآوری و شکوفایی، زیرمجموعه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سطح استان اردبیل را بر عهده دارد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان ضمن اشاره به اینکه عمده ترین خدماتی که صندوق در سطح استان ارائه می کند در حوزه تجاری سازی، نمونه سازی، تولید صنعتی و حتی به صورت فروش اقساطی می باشد گفت: در سطح استان اردبیل ۴۳ شرکت دانش بنیان فعال است که صندوق پژوهش و فناوری استان به ۳۵ شرکت دانش بنیان، خدماتی در قالب پرداخت تسهیلات و ارائه ضمانت نامه های مربوط به پیمان های دولتی با ۲ درصد ودیعه و برای شرکت های فن‌آورانه مبلغ ودیعه ۵ الی ۱۰ درصد ارائه کرده است.

افزایش ۳۰۰ درصدی حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان در سطح استان اردبیل

رنجبر با اشاره به اینکه از زمان تاسیس صندوق در استان تا به امروز بالغ بر ۳۶۰ فقره با ارزش مالی ۱۱۲ میلیاردتومان خدمات مالی و اعتباری ارائه شده است، بیان کرد: برای شرکت های دانش بنیان متناسب با ظرفیت تولید و تعداد کارکنان و نیاز شرکت و رتبه آنها تسهیلات با سود ۴ الی ۱۵ درصد پرداخت می کنیم.

وی تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل اخیراً در حوزه مشارکت های مدنی نیز ورود پیدا کرده و شرکت های دانش بنیان که اخذ پروژه می کنند، صندوق نیز به عنوان بازوی مالی وارد عمل می شود.

رنجبر اظهار کرد: سقف حمایت از واحدهای فناور تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و همچنین سقف حمایت از شرکت های دانش بنیان که از حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند هستند از ۵۰۰ میلیون تومان به ۲ میلیاردتومان و به صورت ۲۴ ماهه افزایش یافته است.

وی ضمن اشاره به تبصره ۱۶ که مربوط به اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزا می باشد گفت: استان اردبیل اولین استانی است که توانست این اعتبار را جذب کند و در مرحله ارائه وام به صورت ۵ درصدی به واحدهای فناور می باشیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان تصریح کرد: اعتبارات پرداخت شده از محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری است و صرفاٌ برای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز دانشگاهی پرداخت می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha