• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402060100698
  • خبرنگار : 50377

"طوقدار" روستایی با ظرفیت گردشگری و کشاورزی در ساحل خزر

"طوقدار" روستایی با ظرفیت گردشگری و کشاورزی در ساحل خزر

ایسنا/مازندران روستای طوقدار که در بخش رودپی شمالی قرار دارد و حائز بالاترین درجه دهیاری با کسب نمره ۵ است، در واقع تنها روستای ساحلی است که در بافت طرح هادی قرار گرفته است. این روستا ۶ کیلومتر ساحل دارد و ۲۹۴۷ نفر جمعیت؛ در ایام تعطیل این جمعیت به دلیل برخورداری از ساحل بی‌نظیر و طبیعت بکر چند برابر می شود. لذا می‌توان گفت "طوقدار" نگین طلایی رودپی شمالی و شهرستان ساری و روستایی ساحلی با ظرفیت های منحصر به فرد در گردشگری مازندران است.

آزادسازی ۱۰۰ درصدی ۱۲.۵ کیلومتر از سواحل رودپی شمالی

هوشمند بریمانی بخشدار رودپی شمالی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه با تلاش های جهادی استاندار مازندران تاکنون ۱۰۰ درصد از ۱۲.۵ کیلومتر از سواحل رودپی شمالی آزادسازی صورت گرفته است و تاکنون هیچ حادثه‌ای شامل غرق شدگی، فوتی، مصدوم و غیره در سواحل طوقدار نداشتیم، اظهار کرد: از آغاز دولت سیزدهم در زمینه ساخت مسکن به ۷۰ نفر تسهیلات کم بهره مسکن در بخش رودپی شمالی پرداخت شد.

"طوقدار" روستایی با ظرفیت گردشگری و کشاورزی در ساحل خزر

وی با اشاره به اینکه اعتبار بخش رودپی شمالی در سال ۱۴۰۱ نیز ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که ۱۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است، تصریح کرد: رودپی شمالی در دو بخش کشاورزی و گردشگری ظرفیت های مهمی دارد که ۱۵.۴۹۶ نفر جمعیت و ۲۲ روستا، یک شهر دارد و همچنین از ۴۰ هزار مجتمع گلخانه ای، ۹۰۷ هکتار آب بندان برخوردار است.

"طوقدار" روستایی با ظرفیت گردشگری و کشاورزی در ساحل خزر

اجرای ۱۰۰ مصوبه در طی ۲ سال

به همین منظور میثم رحمانی دهیار روستای طوقدار به خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه ، در ۲ سال اخیر که به عنوان متولی این روستا انجام وظیفه می کنم نگاه درآمدی و اشتغال زایی برای روستا طوقدار داشتیم، گفت: به صورت هفتگی جلسات منظمی برای توسعه روستا تاکنون برگزارشد که در ۲ سال گذشته حدود ۱۰۰ مصوبه اعم از طرح های عمرانی و خدماتی، اشتغالزایی  را در روستا تصویب و تاکنون ۹۰ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

"طوقدار" روستایی با ظرفیت گردشگری و کشاورزی در ساحل خزر

وی ادامه داد:  طرح سالم سازی ساحل فرح آباد عدالت ۴ که در ۲ سال اخیر در اختیار پیمانکار محلی بود به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانست درآمدزایی کند به همین دلیل این طرح را دراختیار گرفتیم و زیرساخت های لازم را برای اجرای فاز اول این طرح تامین کردیم.

"طوقدار" روستایی با ظرفیت گردشگری و کشاورزی در ساحل خزر

رحمانی افزود:  این طرح مهم در فاز اول شامل آلاچیق ها و سرویس های بهداشتی، پارکینگ خودرو،  فروشگاه و کافی شاپ، سالن های اقامت  بسترسازی لازم صورت گرفته است و برای مسافران، گردشگران آماده ارائه خدمات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha