• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402060503020

استاندار در جشنواره تعاونی‌های برتر فارس:

خرد جمعی و تجمیع سرمایه‌ها منجر به ایجاد قدرتی عظیم می‌شود

خرد جمعی و تجمیع سرمایه‌ها منجر به ایجاد قدرتی عظیم می‌شود

ایسنا/فارس استاندار فارس گفت: کار تیمی، خرد جمعی و تجمیع سرمایه‌ها و ایده‌ها می‌تواند قدرتی عظیم ایجاد کند، بنابراین واحدها و کارخانه‌های راکد را می‌توان با کمک و مشارکت بخش تعاون احیاء کرد و به چرخه تولید بازگرداند.

دکتر محمدهادی ایمانیه یکشنبه پنجم شهریور در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان فارس، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی به تعاون به عنوان یک ظرفیت، توجه ویژه‌ای داشته است.

او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به بخش تعاون، ابراز امیدواری کرد که در برنامه توسعه هفتم توجه بیشتری از سوی مجلس معطوف و موانع این حوزه بر طرف شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه در توزیع تسهیلات و اعتبارات باید بخش تعاون علمی و اصولی دیده شود، گفت: با نگاه علمی و اصولی به حوزه تعاون می‌توان از برخوردها و نگاه سلیقه‌ای به این حوزه نیز جلوگیری کرد.

ایمانیه ادامه داد: سال گذشته در فارس ۲۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ و۱۶ به تعاونی‌ها اختصاص یافت که این رویه امسال هم تکرار خواهد شد.

او با بیان اینکه واحدها و کارخانجات راکد استان فارس را می‌توان با کمک و مشارکت بخش تعاون احیاء کرده و به چرخه تولید بازگرداند، گفت: طی دو سال گذشته صدها بنگاه اقتصادی در فارس از رکود خارج یا به ظرفیت اشتغال آنها بیش از ۳۰ درصد افزوده شده است.

استاندار فارس گفت: آمادگی داریم با کمک بخش تعاون مابقی بنگاه‌های راکد اقتصادی استان فارس نیز از رکود خارج شود.

وی با بیان اینکه امسال بخش اعظم وام تبصره ۱۸ به احیاء صنایع راکد تعلق خواهد گرفت، گفت: در بخش معادن نیز استان فارس رتبه چهارم کشور را دارا است و این آمادگی وجود دارد که این بخش نیز با کمک حوزه تعاون توسعه یابد.

ایمانیه ادامه داد: در بخش سلامت و توسعه درمانی نیز تعاونی‌های فارس فعالیت بارزی دارند به نحوی که تعدادی از بیمارستان‌های معروف شیراز و این استان توسط بخش تعاون مدیریت شده و عملکردی ملی و بین‌المللی دارند.

او به اهتمام مدیریت ارشد فارس به رفع مشکلات بخش تعاون خصوصا در زمینه مسکن اشاره و اضافه کرد: این آمادگی وجود دارد که تعاونی‌های مسکن که فعالیتشان غیرفعال شده برای رفع مشکلات این واحدها حداکثر همکاری و تعامل در سطح استان به کارگرفته شود.

خرد جمعی و تجمیع سرمایه‌ها منجر به ایجاد قدرتی عظیم می‌شود

استاندار فارس با بیان اینکه سبقت در تشکیل تعاونی‌های با کیفیت، سرعت توسعه را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: هفته گذشته مشکل هفت تعاونی مسکن مشکل دار استان فارس حل شد و تلاش داریم که موانع تعداد دیگری از این واحدها به زودی برطرف شود زیرا این مسئله به جهش مسکن در فارس کمک زیادی خواهد کرد.

ایمانیه با یادآوری اینکه فارس بیشترین توانمندی در جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارد و می‌توان از ظرفیت تعاون در توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد، گفت: ضرورت توجه به هوش مصنوعی بر کسی پوشیده نیست و فارغ التحصیلان دانشگاهی زیادی در علوم روز در سطح استان فارس داریم که می توان با تشکیل تعاونی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گامی به سمت علوم نوین و توسعه این بخش با کمک تعاون برداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha