• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402062615744
  • خبرنگار : 50625

برگزاری اولین مسابقه استعدادیابی در حوزه هنرهای ملی و آیینی

برگزاری اولین مسابقه استعدادیابی در حوزه هنرهای ملی و آیینی

ایسنا/اصفهان رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان با بیان اینکه فاز اول مسابقه استعدادیابی «آینده در آیینه» در حال برگزاری است، گفت: این مسابقه در فاز نخست با موضوعات مربوط به آیین‌های سوگواری و فا دوم با موضوعات مرتبط با آیین‌های سرور و شادمانی برگزار می‌شود.

منصور قربانی در گفت‌وگو با ایسنا و با بیان اینکه فاز اول مسابقه استعدادیابی «آینده در آیینه» در ۳ مرحله حال برگزاری است، اظهار کرد: در مرحله اول ۱۶۳ نفر شرکت‌کننده از سراسر کشور در این مسابقه شرکت کردند که ۸۶ نفر از آن‌ها انتخاب و به مرحله دوم راه پیدا کردند. پس‌ازآن نیز با انتخاب داوران حدود ۲۰ تا ۴۰ نفر به مرحله نهایی و اختتامیه راه پیدا خواهند کرد. این نکته شایان ذکر است که در این دوره از مسابقه از داوران آشنا و متخصص با حوزه آیین‌ها استفاده‌ شده که با موضوع سوگواری مرتبط‌ و از بهترین‌های کشور در حوزه نقالی و شبیه‌خوانی به‌شمار می‌روند، از بین این داوران، ۳ نفر از خارج از اصفهان و ۲ داور نیز از اصفهان هستند.

او افزود: این مسابقه در ۲ فاز برگزار می‌شود که فاز اول آن با موضوع هنرهای مربوط به آیین‌های سوگ و سوگواری ازجمله شبیه‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و مقتل خوانی، و فاز دوم آن‌که تا روزهای آتی فراخوان آن داده می‌شود با موضوع آیین‌های سرور و شادمانی مانند خیمه‌شب‌بازی، سیاه‌بازی و شبه مضحکه برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجراها پس از بازبینی، انتخاب و به ترتیبِ امتیازهای دریافتی از آن‌ها استفاده می‌شود، بیان کرد: بعد از اختتامیه نیز به ترتیب از نفرات اول تا سی‌ام، در اجراهای سطح اصفهان و کشور استفاده خواهد شد و سپس برای ارتقای افرادی که امتیاز پایین‌تری کسب کرده‌اند دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود تا بتوان از آن‌ها نیز در برنامه‌ها استفاده کرد.

او با اشاره به اینکه فرصت شرکت در مسابقه به پایان رسیده و حضور در مسابقه تا اعلام فراخوان دوم مقدور نیست، اضافه کرد: مسابقه استعدادیابی «آینده در آیینه» از ۲۷ تا ۲۹ شهریورماه از ساعت ۱۶، در تالار هنر واقع در میدان لاله برگزار می‌شود. هم‌چنین علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این برنامه و دریافت اطلاعات بیشتر به شماره ۰۹۱۳۶۴۸۷۰۷۵ به پیام‌رسان‌های ایتا و روبیکا مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha