• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402062918074
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

قدرت و توسعه هر کشور در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می‌کند

قدرت و توسعه هر کشور در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می‌کند

ایسنا/هرمزگان معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: قدرت و توسعه هر کشور در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می‌کند حرکت به سمت توسعه همه جانبه نیاز جدی به توسعه و ارتقاء سرمایه انسانی دارد.

اسدالله احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: جمعیت جوان به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشورها به شمار می‌رود و نیروی مولد و جوان به عنوان یکی از پایه‌های اصلی قدرت و رشد اقتصادی، اجتماعی کشورها محسوب می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: قدرت و توسعه هر کشور در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می‌کند حرکت به سمت توسعه همه جانبه نیاز جدی به توسعه و ارتقاء سرمایه انسانی دارد.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز از ابتدای سال ۱۴۰۱ با تشکیل دبیرخانه  قرارگاه جوانی جمعیت اقدام به برگزاری ۲۲ قرارگاه دانشگاهی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرد.

احمدی به ارائه خدمات حوزه جوانی جمعیت در سطح یک شامل مشاوره فرزندآوری برای زنان همسردار واجد شرایط فرزندآوری، شناسایی زوجین نابارور، ثبت مشخصات زوجین نابارور در دفترچه سلامت باروری و ارجاع آنان به متخصص زنان، برگزاری کلاس‌های آموزش حین ازدواج در همه شهرستان‌ها، آموزش عمومی در خصوص فواید فرزندآوری آسیب‌های تک فرزندی، مضرات سزارین و ترویج زایمان طبیعی و انجام زایمان طبیعی در تسهیلات زایمانی و در راستای دسترسی بهتر به خدمات اشاره کرد.

معاون اجرایی معاونت بهداشتی گفت: به طور متوسط ماهانه برای  ۱۰۰۰ زوج آموزش‌های حین ازدواج انجام می شود.

وی در خصوص اهمیت شناسایی و پیگیری روند درمان زوجین نابارور، اضافه کرد: از نیمه‌ی دوم سال ۱۴۰۱ تا کنون حدود ۱۲ هزار زوج نابارور توسط بهورزان و مراقبین سلامت شناسایی شده‌اند که پس از دریافت دفترچه سلامت باروری به متخصص زنان مستقر در بیمارستان‌های دولتی جهت انجام آزمایش‌ها و سونوگرافی تشخیصی ارجاع داده می‌شوند.

احمدی در پایان بیان کرد: زوجین نابارور با توجه به تشخیص داده شده جهت درمان به کلینیک ناباروری سطح دو در میناب و بندرعباس و یا سطح سه در بندرعباس واقع در بیمارستان شهیدمحمدی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha