• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۴ / ۰۶:۰۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1404061106616
  • خبرنگار : 71667

کاهش زمان پاسخگویی به استعلام‌ها توسط سامانه زمین 

کاهش زمان پاسخگویی به استعلام‌ها توسط سامانه زمین 

بر اساس آخرین آمار سامانه پنجره واحد زمین میانگین زمان پاسخگویی به استعلام‌ها را از ۹۰ روز به ۲۴ روز رسانده و هزینه‌های ثبت درخواست متقاضیان از ۰.۱  همت به ۱.۶  همت کاهش یافته است که رشدی چشمگیر برابر با ۱۵۰۰ درصد و کاهش هزینه مصرف کاغذ را به همراه داشته و با این تحول ۳.۶ میلیون مراجعه حضوری کمتر انجام شده است.      

به گزارش ایسنا، سازمان فناوری اطلاعات ایران با طراحی و توسعه سامانه‌های کلان و ملی کشور نقش مهمی در پیشبرد خدمات هوشمند دولت و سرعت بخشیدن به سیر تحول دیجیتال در کشور دارد. به عبارتی این سازمان مسئول سیاست گذاری توسعه و نظارت بر حوزه فناوری اطلاعات کشور و ایجاد زیرساخت‌های لازم است.   

تحقق  پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در سال های گذشته برای دولت یک دغدغه جدی محسوب می شد و این امیدواری وجود داشت همه دستگاه‌ها با یک همگرایی همه‌جانبه فصل جدیدی از ارائه خدمات مبتنی بر فناوری را برای مردم ایجاد کنند. اکنون این پنجره یکی از  اولویت اصلی دولت تبدیل‌شده تا به واسطه آن بتوان نظام خدمت‌رسانی به مردم را به یک نظام آسان و در دسترس تبدیل کرد. بنابراین در ابتدا با ارائه خدمات ۱۰ دستگاه در اختیار مردم قرار گرفت.  

بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک سال گذشته پنجره ملی خدمات دولت هوشمند طبق برنامه هفتم توسعه با هدف هوشمندسازی سالانه ۲۰ درصد خدمات توانسته‌ است تعداد کاربران خود را از ۵۱.۳ میلیون نفر در آغاز دولت چهاردهم به ۶۷.۹ میلیون نفر برساند که نشان دهنده ۳۲.۳ درصدی است.   

همچنین هوشمندسازی خدمات دستگاه‌های اجرایی با روندی روبرو رشد در حال افزایش است به گونه‌ای که از ۴۹۸ خدمت به ۷۸۳ خدمت رسیده و رشد ۵۷ درصدی داشته است. 

کاهش زمان پاسخگویی به استعلام‌ها توسط سامانه زمین 

کاهش ۳.۶ میلیون مراجعه حضوری توسط سامانه زمین

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در یک سال گذشته میزان شناسایی خود را از ۱۳ هزار و ۷۳۳ هکتار به ۲۳ هزار و ۶۱۹ هکتار برابر با ۶۲ درصد رشد رسانده است.   

در یک سال گذشته با مجموعه‌ای از اقدامات گسترده و اثرگذار خدمات دولت هوشمند توسعه یافته و دسترسی امن و یکپارچه شهروندان به سامانه‌ها ممکن شده است. به طور مثال  سامانه پنجره واحد زمین میانگین زمان پاسخگویی به استعلام‌ها را از ۹۰ روز به ۲۴ روز رسانده و هزینه‌های ثبت درخواست متقاضیان از ۰.۱  همت به ۱.۶  همت کاهش یافته که رشدی چشمگیر برابر با ۱۵۰۰ درصد و کاهش هزینه مصرف کاغذ (صرفه جویی ۱۰ برابری در راستای حفاظت از محیط زیست) را به همراه داشته و با این تحول ۳.۶ میلیون مراجعه حضوری کمتر انجام شده است.       

تاکنون این سامانه توانسته موارد ثبتی را با رشد ۵۵ درصدی از ۳۶ هزار و ۹۹۵ مورد به ۸۲ هزار و ۶۵۳ مورد افزایش دهد. لازم به ذکر است سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در یک سال گذشته میزان شناسایی خود را از ۱۳ هزار و ۷۳۳ هکتار به ۲۳ هزار و ۶۱۹ هکتار برابر با ۶۲ درصد رشد رسانده است.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha