• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062918505
  • خبرنگار : 50513

شهردار زنجان:

جشنواره ملی آش برای زنجان حائز اهمیت است

جشنواره ملی آش برای زنجان حائز اهمیت است

ایسنا/زنجان شهردار زنجان گفت: برگزاری رخدادها در راستای فراهم کردن فضایی با نشاط برای فرهنگ اسلامی در دستور کار قرار دارد. 

علیرضا فیروزفر ظهر امروز (۲۹ شهریورماه) در نشست خبری شانزدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهین دوره نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، با بیان اینکه شهرداری تمام سعی خود را می‌کند تا انتظارات شهروندان را برطرف کند، اظهار کرد: برگزاری رخدادها در راستای فراهم کردن فضایی با نشاط برای فرهنگ اسلامی در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود: پس از پایان ماه‌های محرم و صفر، شهر زنجان باید حال و هوای دیگری پیدا کند و با آغاز ماه ربیع این مسئله را در شهر مشاهده می‌کنیم. 

فیروزفر ادامه داد: ایام ربیع مناسبت‌های گوناگونی در پیش رو داریم و اجرای برنامه‌های متنوع برای آنها در نظر گرفته شده است؛ یکی از این برنامه‌ها به جوانان اختصاص دارد و یک برنامه دیگر نیز همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) برگزار خواهد شد که هدف از برگزاری آنها پویایی و شادابی عموم زنجانی‌هاست. 

وی با بیان اینکه جشنواره ملی آش و جشنواره صنایع‌دستی از ابعاد مختلف برای شهر زنجان اهمیت دارد، تصریح کرد: این برنامه سال قبل علی‌رغم ناآرامی‌هایی در برخی نقاط کشور مشاهده می‌شد در استان به نحو مطلوبی برگزار شد که نشان از اهمیت و ارزش این جشنواره برای مردم فهیم زنجان دارد.

فیروزفر با بیان اینکه با پشتیبانی شورای شهر یکی از ماندگارترین جشنواره‌ها را در زنجان برگزار خواهیم کرد، اضافه کرد: شهرداری زنجان در همه جشنواره پای کار بوده و ادامه این امر، مستلزم همراهی سایر دستگاه‌هاست.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه گفت: اقتصاد گردشگری سرفصل مدیریت شهری است و توسعه گردشگری برای شهر زنجان به عنوان یک قطب گردشگری بسیار مهم و ضروری محسوب می‌شود.

مجید ناصحی‌مقدم یادآور شد: اقتصاد گردشگری در یک لایه تعریف نمی‌شود بلکه لایه‌های مختلفی از قبیل اجتماعی و فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد؛ نمونه این مسئله را در آثار تاریخی مثل بازار زنجان می‌توان مشاهده کرد. 

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری از این ۲ رویداد مهم استقبال می‌کند و امیدواریم هر چه بیشتر به توسعه گردشگری زنجان کمک کند، اذعان کرد: حاشیه‌ها نباید خللی در برگزاری این برنامه‌ها ایجا کند و امیدواریم هم افزایی و هماهنگی بین بخشی به برگزاری هر چه بهتر این جشنواره‌ها در زنجان منتهی شود. هویت یک شهر موجب تعریف و معرفی شهر می‌شود و این تعریف است که برای شهر گردشگر جذب می‌کند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha