• جمعه / ۷ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402070704609
  • خبرنگار : 50160

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

زنجان به شهر جشنواره‌ها تبدیل شده است

زنجان به شهر جشنواره‌ها تبدیل شده است

ایسنا/زنجان شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی شامگاه جمعه با حضور معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مسئولان استانی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین شهر زنجان گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، سیدسعید صفوی - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان شامگاه امروز (۷ مهرماه) در مراسم افتتاح جشنواره آش و نمایشگاه صنایع‌دستی در زنجان با اشاره ثبت ۲ آیین ملی توسط میراث‌فرهنگی در تقویم رویدادهای ملی، اظهار کرد: جشنواره‌ها محل ملاقات اقوام، کشورها و ادیان مختلف است و امروز کلکسیونی از زیبایی‌ها و هنرمندی زنان و مردان ایران زمین در نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان به نمایش گذاشته شده است و امسال ۹ شهر و یک روستای جهانی در نمایشگاه صنایع‌دستی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سوغات، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و اجرای رویدادهای مختلف فرهنگی نیز اجرا خواهد شد، تصریح کرد: از مجموع ۲۹۹ رشته صنایع‌دستی کشور حدود ۵۴ رشته در زنجان فعال و زنجان قطب صنایع‌دستی فلزی ایران است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این بخش صنعت بخشی از تسهیلات نیز برای تکمیل پروژه‌های گردشگری اختصاص یافته است، گفت: طی هفته دولت افتتاح‌های خوبی انجام شد و ادعا می‌کنیم این استان به شهر جشنواره‌ها تبدیل شده است.

شهردار زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه این استان در برگزاری جشنواره‌های مختلف موقعیت‌شناس است، گفت: شهر زنجان در شرایط سال گذشته، جشنواره ملی آش را برگزار کرد و امسال هم بلافاصله جشن‌های ربیع را آغاز کرده است.

علیرضا فیروزفر تصریح کرد: طی روزهای یازدهم و دوازدهم مهر نیز جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم (ص) و سپس برنامه‌های دیگری مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha