• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072417051
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

دارالقرآن‌های آموزش و پرورش لرستان به ۱۹ مرکز می‌رسد

دارالقرآن‌های آموزش و پرورش لرستان به ۱۹ مرکز می‌رسد

ایسنا/لرستان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه ۱۶ دارالقرآن زیر نظر آموزش و پرورش استان فعالیت دارند، گفت: مجوز فعالیت سه دارالقرآن دیگر برای شهرهای فیروزآباد، الشتر و بروجرد گرفته شده است که راه‌اندازی خواهند شد.

رضا عزتی امروز ۲۴ مهرماه در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان که با دستور کار بررسی وضعیت مراکز دارالقرآن و ترویج فرهنگ نماز تشکیل شد، توجه ویژه به مقوله نماز را از اولویت‌های آموزش و پرورش برشمرد و اظهار کرد: برپایی اقامه نماز به‌ویژه نماز جماعت تکلیفی است که وظیفه همگان است و در این زمینه باید به‌صورت عملی و با اعتقاد راسخ فعالیت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۶ دارالقرآن در استان زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارند، افزود: مجوز فعالیت سه دارالقرآن دیگر برای شهرهای فیروزآباد، الشتر و بروجرد گرفته شده است که راه‌اندازی خواهند شد.

عزتی با بیان اینکه زمین برای احداث دارالقرآن مرکزی در خرم‌آباد اختصاص یافته است، اضافه کرد: احداث دارالقرآن مرکزی نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است که هم نیازمند توجه مسئولان استان و خیرین است.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، رئیس ستاد اقامه نماز لرستان هم با اشاره به ضرورت توانمندسازی معلمان و معاونان پرورشی گفت: ستاد اقامه نماز استان آمادگی لازم را با دعوت از اساتید برای برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مربوطه را دارد.

وی تشویق دانش‌آموزان برای شرکت در نماز را مهم دانست و افزود: شرکت معلمان و عوامل اجرایی مدرسه در نماز جماعت می‌تواند اثرگذار باشد.

مجوز دارالقرآن‌های فاقد فضای مستقل باطل می‌شود

یونس بهاروند ایران‌نیا، مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان لرستان هم از اختصاص دو هزار متر فرش سجاده‌ای در سال گذشته به نمازخانه مدارس استان خبر داد و گفت: امسال هم  بیش از دو هزار متر برای این موضوع اختصاص می‌یابد.

امین رسولی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نیز در این نشست بر ضرورت تجهیز دارالقرآن‌ها و نمازخانه‌ها تأکید کرد و افزود: دارالقرآن‌هایی که فضای مستقل ندارند کد و مجوز آنها باطل می‌شود و برای جلوگیری از این امر باید چاره‌اندیشی شود.

ابراهیم عزیزی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان نیز با ارائه گزارش عملکرد گفت: ۱۴ هزار حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم در لرستان با محوریت دارالقرآن‌ها فعالیت دارند.

گفتنی است، در تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز لرستان که در ۳۱ بند نوشته شده است بر ترویج، توسعه و تعمیق نماز و فرهنگ قرآنی تأکید شده است که از جمله می‌توان به برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی نماز ویژه خانواده‌ها، آموزش عملی نماز در مدارس، اختصاص فضا برای نمازخانه، اهدا تجهیزات به مدارس و مراکز دارالقرآن‌ها و... نام برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha