• پنجشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080402877
  • خبرنگار : 50039

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان:

«پیمان سپاری ارزی» صادرات را پرهزینه کرده است

«پیمان سپاری ارزی» صادرات را پرهزینه کرده است

ایسنا/گلستان فعال اقتصادی و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه تعامل خوبی بین دولت و اتاق برقرار است، گفت: برای رونق اقتصادی کشور باید مشکلات و موانع موجود در حوزه تجارت مرتفع شود.

حمید سلیمانی صبح امروز پنج شنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسالت اصحاب قلم و رسانه در جامعه بسیار سنگین و خطیر است، اظهار کرد: آنچه که در جوامع پیشرفته زمینه ساز توسعه، عمران و آبادانی است، فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی صحیح و هدایت جامعه در مسیر پیشرفت بوده که از وظایف فعالان عرصه رسانه است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید با اشرافیت به مسائل مختلف، به خصوص پتانسیل‌های بالقوه استان گلستان و کشور موارد را مطرح و به دنبال حل مسائل و مشکلات و مرتفع نمودن موانع باشند، ادامه داد: در جنگ شدید اقتصادی که طی چند سال اخیر با تحمیل تحریم‌ها توسط دشمنان بر کشور ما وارد شده است، فقط رسانه می‌تواند نقش سازنده ایفا کند که رسانه‌های استان از عمل به این وظیفه خطیر مبرا نیستند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: آنچه از خبرنگاران انتظار می‌رود این است که چالش‌های اقتصادی کشور را شناسایی کنند و به عنوان بازوی توانمند با ارائه راه حل‌های کارشناسی شده، در کنار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در مسیر رونق اقتصادی کشور حرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید به عنوان پل ارتباطی اتاق با دولت در راستای رفع موانع اقتصادی حضور مستمر داشته باشند، خاطرنشان کرد: صادرکنندگان در خط مقدم جنگ تحمیلی «تحریم ها» قرار گرفته‌اند و باید به شکلی همه جانبه مورد حمایت قرار گیرند.

سلیمانی «پیمان سپاری ارزی» را یکی از مهمترین مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد و گفت: صادرکننده هیچ راهی به جز بازگشت ارز به کشور ندارد و خیلی از واحدها ارز را به قیمت ۲۸۵ هزار ریال نمی‌خرند و باید راهکاری اساسی برای این موضوع تعریف شود.

وی تحویل دیر هنگام ارز را یکی دیگر از چالش‌های صنعت تجارت امروز کشور دانست و تصریح کرد: باید برای گذر از بحران‌ها از ارتباط و تعامل خوب فعلی موجود بین دولت و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شویم.

این فعال اقتصادی با اشاره به برخی ره آوردهای سفر هیأت دیپلماتیک و اقتصادی کشورمان به قرقیزستان و برگزاری سیزدهمین نشست مشترک بین دو کشور، گفت: در این سفر تفاهمنامه‌ای در ۱۸ بند بسیار مهم به امضا رسید که اینگونه اتفاقات ماحصل تعامل دولت با بخش خصوصی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha