• شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080604304
  • خبرنگار : 30147

رییس بیمه سلامت شهرستان چناران:

توان‌بخشی؛ نقش مهمی در بازگرداندن افراد آسیب دیده به جامعه دارد

توان‌بخشی؛ نقش مهمی در بازگرداندن افراد آسیب دیده به جامعه دارد

ایسنا/خراسان رضوی رییس بیمه سلامت شهرستان چناران گفت: بدون شک توان‌بخشی، نقش مهمی در بازگرداندن افراد آسیب دیده به جامعه دارد.

مرجان محمدی در گفت و گو با ایسنا از سلامت به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم در هر کشور نام برد و افزود: جامعه سالم، زمینه‌ساز پیشرفت، رشد و بالندگی در تمامی عرصه‌ها است.

رییس بیمه سلامت شهرستان چناران با اشاره به اینکه توسعه بیمه سلامت همگانی موجب تسهیل دسترسی مردم به خدمات بیمه سلامت شده است، بیان کرد: پوشش رایگان بیمه سلامت برای پنج دهک نخست، از تیرماه امسال به صورت رایگان صورت گرفته و شهروندان می‌توانند از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

وی اقدام برجسته دیگر بیمه سلامت را طرح دارویار با هدف کمک به مردم دانست و گفت: از تاریخ ۲۳ تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون و بر اساس قانون انتقال سهم ارز دارو به سازمان بیمه‌گر، سازمان بیمه سلامت متولی پرداخت این سهم به داروخانه‌ها، مؤسسات دولتی و خصوصی طرف قرارداد خود شد.

محمدی در ادامه با اعلام اینکه توانبخشی نقش مهمی در بازگرداندن افراد آسیب دیده به جامعه دارد، افزود: ما نیز تمام تلاش‌ خود را برای رسیدن به این هدف انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات توان‌بخشی از ابتدای مهرماه امسال و بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بیمه سلامت و بهزیستی کشور شامل کار درمانی، بینایی سنجی، مشکلات جسمی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، اوتیسم، حرکتی و کم توان ذهنی و... را تحت پوشش خود قرار داده است.

رییس بیمه سلامت شهرستان چناران همچنین به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج اشاره و اظهار کرد: در این راستا توسط هیأت دولت ۱۰۷ بیماری مشمول این طرح قرار گرفته است.

وی توضیح داد: نظام مراقبت سلامت به منظور کارایی و اثربخشی بیشتر و ایجاد عدالت و امکان دسترسی آحاد مردم سازماندهی می‌شود و با توجه به سطح‌بندی خدمات، دسترسی افراد نیازمند به خدمات تخصصی‌تر از طریق نظام ارجاع میسر می‌شود.

محمدی با توجه به اهمیت نظام ارجاع در طرح پزشک خانواده و به منظور بررسی عملکرد نظام ارجاع در طرح پزشک خانواده افزود: این طرح از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز و از ابتدای شروع این فرایند تاکنون در حال اجراست و هم اکنون در شهرستان چناران ۹ پزشک طرف قرارداد در راستای اجرای طرح با این اداره همکاری لازم را دارند.

وی در خصوص همکاری بیمه سلامت و سازمان بهزیستی با هدف ارائه خدمات مورد نیاز درمانی به معلولان، گفت: بیمه سلامت در کنار سازمان بهزیستی است تا بتواند خدمات شایسته‌ای به این عزیزان ارائه نماید.

محمدی ادامه داد: در راستای رعایت دستورالعمل‌های درمانی اعتیاد برای تأمین هزینه درمان معتادان نیز با بیمه سلامت هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و بیمه سلامت گام‌های مؤثری جهت پوشش درمان اعتیاد برداشته که در این مسیر با چهار مرکز ترک اعتیاد قرارداد همکاری منعقد شده است.

وی از معرفی سامانه غیرحضوری ۱۶۶۶ با هدف کاهش مراجعات هموطنان به سازمان خبر داد و اظهار کرد: این سامانه ارتباطی مستقیم بین مردم و مسئولان برای بیان و پیگیری مشکلات و معضلات آنان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha