• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402081309226
  • خبرنگار : 50635

رئیس عقیدتی و سیاس ارتش:

طوفان‌الاقصی، فهم جهان نسبت به مسئله فلسطین را افزایش داد

طوفان‌الاقصی، فهم جهان نسبت به مسئله فلسطین را افزایش داد

ایسنا/هرمزگان رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: «طوفان‌الاقصی» فهم جهان نسبت به مسئله فلسطین را افزایش داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی ظهر امروز (سیزدهم آبان‌ماه) در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان بندرعباس، با اشاره به عملیات طوفان الاقصی توسطنیروهای حماس، اظهار کرد: عملیات طوفان‌الاقصی هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها را در هم کوبید و معادلات منطقه وجهان را در گذار از نظام تک قطبی بسیار دچار تغییر و دگرگونی کرد.

و با ذکر این نکته که اسرائیل هر تصمیمی که بگیرد بازنده این جنگ خواهد بود، عنوان کرد: با درایت و بصیرت نیروهای مقاومت اسلامی به رهبری ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جهان اسلام در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد و شرایط به گونه‌ای در حال رقم خوردن است که نظام استکبار غربی رو به افول می‌رود و تمدن نوین اسلامی در حال شکل‌گیری است.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خفقان حاکم بر عزه در طول مدت ۷۵سال اخیر، تصریح کرد: بیش از۷۵ سال است که رژیم صهیونیستی سعی داشت با اعمال خشونت، زود و ترس، مقاومت مردم و گروه‌های مسلح فلسطین را بشکنند که با شکست روبرو شدند و از طرفی با عملیات طوفان‌الاقصی نیز معادلات به صورت کلی تغییر کرد و در حال حاضر ترس و وحشت در دل رژیم کودک‌کش افتاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی، بیداری جهان اسلام را یکی مهم‌ترین نتبجه‌های عملیات حماس دانست و بیان کرد: در گذشته فهم ومعرفت مردم جهان و حتی برخی از کشورهای اسلامی از مسئله فلسطین بیسیار اندک بود اما امروزه شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که موضوع فلسطین توسط جهانیان درک می‌شود و دل هر آزادمرد با شرافتی را به درد می‌آورد که برگزاری راهپیمایی‌های پرجمعیت در کشورهای غربی و قطع رابطه بسیاری از کشورهای جهان با رژیم اسرائیل نشان دهنده همین موضوع است.

وی، ساکنین فلسطین اشغالی را مسافران موقت دانست و خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها باید به کشورهای خود بازگردند که خوشبختانه با اقدامات با درایت مقاومت و به دور از شتابزدگی این مهاجرت معکوس از اسرائیل به سایر کشورهای جهان در حال شکل گرفتن است.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جلوگیری از عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای اسلامی با رژیم اسرائیل را از دیگر نتایج مثبت عملیات طوفان الاقصی دانست و گفت: عملیات طوفان‌الاقصی روند عادی‌سازی کشورها با رژیم اسرائیل را متوقف و نابود کرد و تمام جهان از خوی حیوانی و جنایات علنی آن‌ها آگاه شدند و در حال حاضر اگر دولت‌ها هم بخواهند چنین توافقی با اسرائیل داشته باشند؛ ملت‌ها اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی، با اشاره به بیداری اسلامی، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد شکل‌گیری بیداری اسلامی و اتحاد اسلامی در برابر جریان‌های ضد اسلامی و غربی هستیم. جریان‌هایی که در طول چند دهه گذشته تمام تلاش خود را برای نابودی اسلام و کشورهای اسلامی به کار گرفت تا یک جهان یک دست و تک قطبی را در جهان ایجاد کند اما این تصمیم جامعه غرب با مقاومت و استقامت جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شد.

وی، با ذکر این نکته که امروزه آمریکا، اسرائیل و سایر کشورهای غربی هیمنه گذشته را ندارند ناشی از فعالیت‌های دلیران و شجاعانه جمهوری اسلامی ایران است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه گذشته با اتخاذ تصمیمات مبتنی با عقل و خرد، شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که امروزه دست برتر را جهان اسلام و جریان‌های مخالف غربی داشته باشند.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت زنده‌نگه‌داشتن یاد ۱۳ آبان، عنوان کرد: امام خمینی (ره) به واسطه مخالفت با لاحیه کاپیتولاسیون که عزت ایرانی‌ها را زیر سوال برده بود، تبعید شد. این لایحه اصالت وجودی ایرانیان را در جهان از بین می‌برد و ایرانی در خاک کشور خود حق هیچگونه شکایت وپیگیری تخلفات خارجی‌ها را نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی تشریح کرد: تعداد زیادی از دانش‌آموزان پاک و با تقوای اسلام در این روز به شهادت رسیدند و امروز که گرد هم جمع شده‌ایم فرصت خوبی برای زنده نگه‌داشتن یاد آن بزرگواران و تفکر در مسیر الهی آن‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت تسخیر لانه جاسوسی در مناسبات بین‌المللی اوایل انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: سفارت‌های آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای اروپایی در هر کشوری که حضور داشته باشند، به عنوان یک مرکزجاسوسی فعالیت خواهد کرد و سعی می‌کند با راه‌اندازی اتاق جنگ نرم و سخت به اهداف پلید خود در کشورها دست پیدا کند.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشجویان با تشخیض به‌هنگام حضرت امام خمینی (ع) اتفاق بزرگی را در تاریخ رقم زدند به نحوی که حضرت امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلا دوم یاد کردند چراکه اعتقاد داشتند اگر این سفارت‌خانه و لانه جاسوسی تسخیر نمی‌شد انقلاب اسلامی همواره دچار تهدید و خطر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز امروزه باید در جنگ روایت‌ها به صورت جدی وارد میدان شد. دشمن در تلاش است از طریق جنگ روایات‌ها، واقعیات تاریخی و معاصر را تحریف کند که این مهم وظیفه بر دوش دانش‌آموزان دانشجویان را سنگین‌تر می‌کند چراکه باید در برابر عملیات رسانه‌ای و روانی دشمن هوشیار و آگاه بود و دیگران را نیز را آگاه کرد.

وی با اشاره به وظایف دانش‌آموزان و دانشجویان در دوران کنونی، افزود: دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند نقش مهمی را در جهاد تبیین ایفا کنند و با تحقیق و آگاه‌سازی در جامعه، شرایط را برای فعالیت دشمن سخت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha