• یکشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۴ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1404080402133
  • خبرنگار : 50673

نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان:

حلقه‌های میانی باید زبان مردم در مسیر تحقق عدالت باشند

حلقه‌های میانی باید زبان مردم در مسیر تحقق عدالت باشند

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: مطالبه‌گری مردمی زمانی ارزشمند است که به تغییر واقعی در مسیر خدمت به مردم منجر شود و از مرحله شعار عبور کند.  

آیت‌الله محمد عبادی‌زاده یکشنبه چهارم آبان در نشست با فعالان اجتماعی و اعضای حلقه‌های میانی مطالبه‌گری استان، با تأکید بر ضرورت محوریت مردم در فرآیند تصمیم‌سازی و نظارت اجتماعی اظهار کرد: امروز جامعه به شکل‌گیری شبکه‌های مردمی منسجم و آگاه نیاز دارد تا بتوانند با اتکا بر ظرفیت‌های محلی، مطالبات واقعی و ملموس را پیگیری کنند. 

عبادی‌زاده مطالبه‌گری را «پایه شکل‌گیری حکمرانی مردمی» دانست و اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید حضور و نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی را به رسمیت بشناسند و هیچ‌گونه مقاومت یا مانعی در برابر مطالبه‌گری سازنده نباید وجود داشته باشد.  

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: اگر حلقه‌های میانی به درستی تقویت شوند، می‌توانند به عنوان بازوی فکری و نظارتی مردم در حوزه‌های مختلف مدیریتی عمل کنند و با نگاه اصلاح‌گرانه، مسیر خدمت‌رسانی را بهبود بخشند.  

وی با اشاره به اهمیت «اطلاعات مردمی» در تصمیم‌گیری‌های دقیق و واقع‌نگرانه تصریح کرد: هر اندازه داده‌های مردمی و تحلیل‌های میدانی قوی‌تر شود، تصمیمات مسئولان نیز به واقعیات جامعه نزدیک‌تر خواهد بود.  

آیت‌الله عبادی‌زاده بر لزوم هم‌افزایی میان فعالان اجتماعی، گروه‌های مطالبه‌گر و نهادهای مدیریتی تأکید کرد و گفت: هدف از ایجاد ساختار حلقه‌های میانی این است که مردم از حالت انفعال خارج شوند و در مسیر اصلاح امور، مطالبه‌گر و اثرگذار باشند.  

او با بیان اینکه الگوهای دینی ما بر نظارت عمومی و مطالبه‌گری مسئولانه تأکید دارند، افزود: نباید اجازه داد فضای مطالبه‌گری به حاشیه‌سازی یا تخریب تبدیل شود، بلکه باید موجب رشد، آگاهی و حرکت به سمت عدالت اجتماعی گردد.  

الگوی جدید مطالبه‌گری در قالب شبکه‌ی حلقه‌های میانی پیگیری می‌شود

مسئول برنامه‌ی اطلاعات مردمی و مطالبه‌گری قرارگاه بقیه‌الله (عج) در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با تغییر ساختار «مجمع مطالبه‌گران»، از امروز فعالیت‌های این مجموعه در قالب جدیدی تحت عنوان «شبکه‌ی حلقه‌های میانی اطلاعات مردمی و مطالبه‌گری» دنبال می‌شود.  

حمید آذربو با تشریح مأموریت شبکه‌ی مطالبه‌گری کشور اظهار کرد: الگوی جدید، ساختاری منسجم و هدفمند دارد که به دنبال مطالبه‌گرسازی مردم و توانمندسازی فعالان محلی و مردمی است.  

آذربو با بیان اینکه «حلقه‌ی میانی مطالبه‌گری» به‌عنوان پشتوانه‌ی این نهضت مأموریت حمایت، هدایت و تسهیل‌گری برای جریان‌های مردمی را بر عهده دارد، تصریح کرد: این شبکه بنا دارد فصل تازه‌ای از مطالبه‌گری منسجم، مردمی و هدفمند را در کشور آغاز کند.  

وی خاطرنشان کرد: آینده‌ی برنامه‌های مطالبه‌گری در استان‌ها، بر پایه‌ی ارتباط نزدیک با بدنه‌ی اجتماعی و محوریت حلقه‌های میانی تنظیم خواهد شد.  

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست، مجتبی زارعی به‌عنوان دبیر جدید برنامه‌ی اطلاعات مردمی و مطالبه‌گری استان هرمزگان معرفی شد و از زحمات علیرضا صالحی در این مسئولیت قدردانی به عمل آمد. جلسه با حضور جمعی از فعالان اجتماعی و اعضای حلقه‌های میانی مطالبه‌گری استان برگزار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha