• جمعه / ۱۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402081913685
  • خبرنگار : 50256

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

موقوفات ثبت شده بعد از انقلاب اسلامی ۲.۵ برابر شده است

موقوفات ثبت شده بعد از انقلاب اسلامی ۲.۵ برابر شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: موقوفات ثبت شده بعد از انقلاب اسلامی ۲.۵ برابر قبل انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های آذربایجان شرقی، اظهار کرد: یکی از مراجع فعالیت‌های قرآنی در کشورمان، مجموعه سازمان اوقاف است و تنها مرجع راهیابی به مسابقات بین المللی قرآن از کشور ما نیز این سازمان است.

وی افزود: پیشینه این اقدام نیز این است که مسابقات شهرستانی و استانی سپس کشوری قرآن کریم برگزار شود تا استعدادیابی انجام گیرد. چند سال است که با پویایی انجام گرفته، شهرستان‌ها برای مسابقات قرآنی، منطقه بندی شده و امسال تعداد ۱۵۶۰ نفر در مرحله شهرستانی این مسابقات از استان ما شرکت کردند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی قرآنی به جوانان و نوجوانان توسط اساتید مجرب قرآنی کشوری، گفت: این اقدامات انجام می‌گیرد تا بتوانیم در مسابقات تاثیر گذار باشیم و از جمله آن نیز سینا طباخی، دارنده رتبه اول حفظ کل قرآن کریم کشور و مسابقات بین المللی کرواسی است.

حسینی با اشاره به فعالیت مراکز افق(اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) در امامزادگان استان، اظهار کرد: در بخش قرآنی، مسیری را در پیش گرفتیم تا هر امامزاده میزبان چند محفل قرآنی و استاد قرآنی باشد و جلسات هفتگی قرآنی برگزار شود.

وی تاکید کرد: در حوزه قرآن تاثیرگذار هستیم و امیدواریم تا در آستانه رحلت علامه طباطبایی، بتوانیم در شان علامه‌ها در این حوزه تاثیرگذار تر باشیم.

وی در خصوص وقف‌های جدید ثبت شده در استان، گفت: تنها در هفته وقف امسال تعداد دو وقف جدید در شهرک خاوران تبریز و شهرستان مراغه با ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان به ثبت رسید و طی سالجاری در مجموع بیش از ۵۰ مورد وقف جدید داشتیم که نشان از تمایل مردم به وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در خصوص شایعات و هجمه‌های مطرح شده به این نهاد نیز گفت: به وظایف قانونی خود عمل کرده و خود را هیچگاه گرفتار باج خواهی و حاشیه سازی‌ها نمی‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha