به گزارش ایسنا، سفر یک کشتی سوخت از هیوستون به شیلی از مسیر طولانی، ممکن است ۳۲ روز طول بکشد و مسافتی بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۲۰ کیلومتر را طی کند، در حالی که مدت سفر همین کشتی با عبور از کانال پاناما، حدود ۲۳ روز و مسافت آن نصف خواهد بود.
سفرهای طولانی، واقعیت جدید صنعت کشتیرانی است. انتظار میرود خشکسالی در پاناما، مسیرهای تجاری را تغییر داده و هزینههای حمل را بالا ببرد.
به گفته مت اسمیت، تحلیلگر شرکت کپلر، این تغییر به معنای آن است که بنزین کمتری از آمریکا به کرانه غربی آمریکای جنوبی به خصوص شیلی، حمل خواهد شد ئ شیلی، احتمالا بنزین بیشتری از آسیا وارد خواهد کرد.
استفاده از مسیرهای طولانیتر یا شرکت در مزایده و پرداخت هزینههای اضافی برای عبور سریع تر از کانال پاناما، هزینههای حمل و نقل را گرانتر کره است.
طبق آمار کپلر، دیزل آمریکا به میزان فزاینده به مقصد اروپا میرود زیرا آمریکای جنوبی به دلیل ترافیک کانال پاناما، دیزل کمتری از آمریکا میخرد. حدود ۴۵ درصد از صادرات دیزل آمریکا از ابتدای دسامبر تاکنون، به مقصد اروپا میرود در حالی که ماه گذشته، این آمار، حدود ۲۱ درصد بود.
بر اساس گزارش رویترز، تغییر مسیر صادرات فرآوردههای نفتی، باعث فعالیت بالاتر کشتیرانی و نرخهای حمل بالاتر خواهد شد زیرا نفتکشهای آمریکایی که به آمریکای جنوبی میروند، اکنون از آتلانتیک برای رفتن به اروپا عبور میکنند یا کشتیها از آسیا به آمریکای جنوبی سفر میکنند.
انتهای پیام
نظرات