• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402092718715
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

حذف محدودیت کمک‌هزینه اولاد برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی

حذف محدودیت کمک‌هزینه اولاد برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی

ایسنا/اصفهان رئیس شعبه تأمین اجتماعی اردستان گفت: تاکنون کمک‌هزینه اولاد حداکثر به سه فرزند تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق می‌گرفت که با صدور و اجرای بخشنامه اخیر این محدودیت برداشته شده است.

علیرضا تاجرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حذف محدودیت پرداخت کمک‌هزینه اولاد به مستمری‌بگیران از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

وی افزود: کمک‌هزینه اولاد به همه فرزندان دختر تحت تکفل تا زمان ازدواج یا اشتغال و فرزندان پسر تا ۱۹ سال تمام و پس از آن چنانچه صرفاً به تحصیل در مراکز دانشگاهی اشتغال داشته باشند یا طبق نظریه کمسیون پزشکی از کارافتاده کلی باشند، تعلق می‌گیرد.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی اردستان یادآور شد: تا کنون کمک‌هزینه اولاد حداکثر به سه فرزند تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق می‌گرفت که با صدور و اجرای بخشنامه اخیر، این محدودیت برداشته شده است.

تاجرزاده با بیان اینکه تعهدات بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی شامل حقوق و مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان است، گفت: مستمری‌بگیران اصلی و تبعی شعبه اردستان تا پایان مهرماه ۴۹۱۲ نفر هستند که ماهانه حدود ۱۸ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود.

وی میزان حمایت‌های بلندمدت پرداختی شعبه اردستان طی سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طی هفت ماهه اول سال ۱۴۰۲ این مبلغ حدود ۱۲۵ میلیارد تومان بوده است.

۲۹۲۰ نفر عضو کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی اردستان هستند

همچنین رئیس کانون بازنشستگان کارگری شهرستان اردستان از افزایش تعداد اعضای کانون از ۱۳۸۷ نفر در آبان ماه ۱۳۹۴ به ۲۹۲۰ تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ خبر داد و به ایسنا گفت: مبلغ پرداختی بابت غرامت بیمه عمر طی این مدت یک میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان بوده است.

محمدرضا نجفی از ارائه برخی خدمات رفاهی و تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان خبر داد و گفت: کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهرستان اردستان در سال گذشته به ۱۴۲ نفر تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی و جمعاً به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲ تا پایان آبان ماه ۹۸ مورد وام ۲۰میلیون تومانی به مبلغ یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

وی تأکید کرد: از همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان دعوت می‌کنیم که با مراجعه و عضویت در کانون بازنشستگان کارگری از مزایای مختلف آن از جمله بیمه تکمیلی، بیمه عمر، وام قرض‌الحسنه و سفرهای سیاحتی و زیارتی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۷ ۱۳:۰۲

برای نوه بازنشسته هم یه مبلغی درنظر می گرفتید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۷ ۱۵:۵۶

دولت باید این هزینه را مقبل شود نه تامین اجتماعی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۰۰:۱۴

هیچ مزایایی نداردبنده پنج سال است که بیمه تکمیلی هستم فقط هرماه ازما پول کسرمیشود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۰۸:۴۶

با سلام آقای خاندوزی قولی که داده بودید برای مددجویان بدون سهام عدالت این بود چرا واریز نشد؟مگه نکفتید قرار بود سهام عدالت جاماندکان بهزیستی و کمیته امداد ۱۰میلیون برای اونایی که تحت پوشش هستند و سهام عدالت ندارند واریز شود و عیدی مددجویان کلا قطع شده چرا؟ انگارنه انگار تنها فقط وعده بیش نبود تا عملش.سهام عدالت واریز شد ولی تا به الان هیچی از جاماندکان مددجویان ندیدیم واریز کنید چی شد پس؟ برای مددجویان بهزیستی کمیته امداد به فرزندانی که سهام عدالت ندارند قرار بود واریز شود ولی انگار نه انگار فقط وعده پیش نبود اگه واقعا راست میکفتید فرزندان معلولان جامانده هستند واریز کنید به سرپرست خانواده خیلی معلولان سرپرست خانواده بدون خونه اجاره نشین هستند بلکه با اون پول سهام فرزندان‌شان کمی از مشکلات شأن برطرف شود...چرا پست های من اشتراک گذاشته نمیشود شما را به خانم فاطمه زهرا(ع) و جون عزیزت اشتراک بگذارید ممنونم معلولان مشکلات زندگی و خیلی چیزهای دیگر مثل دکتر دارو درمان بیماریهای جسمی ناشنوایی ذهنی و هزاران مشکل مثل اجاره خونه هاشون ووووو خیلی مشکلات زندگی دیگری دارند ممنون میشم اشتراک بزارید تا واریز کنند سهام عدالت جاماندکان فرزندان مددجویان مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام ره ...سپاسگزاریم و سال ۹۹ حدود ۶۰درصد سهام خود فروختیم بلکه کمی مشکلات زندگی با پول سهام حل شود ولی الان ۳ ساله گذشته خبری از پول فروشمان نیست چرا بلآخره هرچیزی کفتید عمل کنید مقام معظم رهبری فرمودند هرکس فروخت پولش واریز کنید مسعولان محترم لطف کنید پیگیری کنید ممنونم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۱۲:۱۲

سلام کمک هزینه همسر واولاد واقعا چشمگیر هست برای همه مشاغل هیچ فرقی هم نمیکنه نوزاد که بماند مخارجش یکی بودن هزینه ها با رشد فرزندان واقعا جای تعجب هست کمک هزینه همسرم که آدم انگشت به دهان میمونه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۰۰:۳۱

سلام خسته نباشید این ۱۲۰هزار که کم کردید برای چی بوده نه این که حقوق ما خیلی زیاد است شما این مبلغ ازش کم کردید خدا ازتو نگذرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۲:۰۲

چرا حق اولاد به خانم های بازنشسته تعلق نمی گیرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۳:۵۳

چرا حق اولاد به خانم های بازنشسته تعلق نمی گیرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۰۰:۴۱

فعلا که نه تنها اضافه حقوقی به بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق نگرفته این ماه از حقوق بازنشستگان کم هم شده میدونید یاد اون ضرب المثل افتادم که میگه از طلا بودن پشیمان گشنه ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید جان مولا همسان‌سازی رو بی خیال بشین همون حقوق ماه پیش رو بدین بهمون

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۷:۰۱

همش شعارمیدن مگه چه قدر حق اولاد میدن ۴۰۰ تومان میدن ماهیانه پول دوعدد سیرابی هی میگن حق اولاد حق اولاد اون موقع که من ۵ تا بچه اوردم از بچه سوم به بالا کوپن که ندادن پول اضافه برای دفترچه تأمین اجتماعی هم می گرفتن،

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۹:۵۰

زمانی نه چندان دور.یک بی قانونی را به نام قانون توسط نماینده گان .....در مجلس شورا تصویب وپس از تایید ....توسط دولت وقت فرزندان چهارم را از همه خدمات محروم کردند حال مگر چه شده که فرزند بیشتر از 3 نفر موردتوجه حضرات معزز قرار گرفته؟درضمن.این موضوع برای کلیه مسؤلین ریز ودرشت حقیقی وحقوقی وغیروذالک همانند مردم مورد توجه می باشد ویا فقط مردم باید به این امر مهم عمل کنند