مجید نژادحسین امروز ۲۷ آذرماه، در نودوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در نطق پیش از دستور اظهار کرد: بارها مطرح شد که در این دوره اقدام خاصی در کمیسیون عمران و حملونقل انجام نشده، بنابراین با اعداد و ارقام بیان میکنم. بودجه عمرانی شهرداری مشهد ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه عمران است.
وی بیان کرد: از اتفاقات مهم این دوره پروژههای زودبازه بود. در سال قبل ۷۴ محله بازآفرینی داشتیم، ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که ۹۴ میلیارد تومان در خصوص تملک بود. در سال ۱۴۰۲ اعتبارات مناطق به ۸۰ محله، ۱۲۰۰ میلیارد تومان و ۱۵۴ میلیارد تومان تملک رسید. در سازمان اتوبوسرانی ۱۳۷ دستگاه اتوبوس خریداری و خرید ۳۰ دستگاه میدلباس قطعی شده است. در حال حاضر در مرحله انعقاد قرارداد به مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و مینیبوس هستیم.
خرید ۶۰ واگن خط یک میتوانست در ادوار گذشته انجام شود
نژادحسین با بیان اینکه ۶ هزار میلیارد تومان برای خرید واگنهای خط یک پیشبینی شده است، عنوان کرد: این در حالی است که خرید ۶۰ واگن خط یک میتوانست در ادوار گذشته انجام شود. در خط دو قطار شهری از ابتدای دوره ششم ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است. دسترسی دوم ایستگاه الندشت خط ۲ قطارشهری را ۲۲ بهمن و ایستگاه سلامت را در سال ۱۴۰۳ تحویل خواهیم داد. برای خط سه نیز از ابتدای دوره ششم ۲ هزار و ۱۰۰میلیارد تومان هزینه شده است. خط چهار نیز با ۷۰۰ میلیارد تومان شروع شده که از ۲۲ بهمن ادامه حفاری از امامت را خواهیم داشت.
در این دوره تکمیل پروژههای دوره قبلی را در دستور کار داشتیم
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در این دوره تکمیل پروژههای دوره قبلی را در دستور کار داشتیم، تصریح کرد: مجبور شدیم ۷۶۴ میلیارد تومان برای این پروژهها هزینه کنیم. برای تقاطع چهارسطحی آزادگان ۵۰۰ میلیارد، دوربرگردان زیرگذر آزادی به جانباز ۴۷ میلیارد، تقاطع غیر همسطح خلیج فارس ۷۷ میلیارد، چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم(ص) به هاشمی رفسنجانی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه و پارکینگ هشتآباد و استخر شهید قربانی نیز انجام شده، بنابراین یک فشار کاری در کمیسیون برای تکمیل پروژههای قبلی تحمیل شده است.
وی افزود: یکی از پروژههای شاخص این دوره بازگشایی پادگان لشگر ۷۷ و معابر داخلی آن بود. جا دارد از همه مدیران استان به ویژه شهردار سابق، آقای ارجائی تشکر میکنم که همان یک پروژه برای این دوره کافی است. برای تقاطع غیر همسطح شهید میرزایی ۱۰۰ میلیارد، تعریض پل دهرود ۶۱ میلیارد، بازگشایی بلوار بصیرت ۲۵ میلیار، تکمیل بازوی چهارم تقاطع غیر همسطح ۲۰ میلیارد هزینه و ۸۵۰ هزار متر مربع بازسازی پیادهروسازیهای معابر سطح شهر در این دوره انجام شده که ۲۰۰ هزار متر مربع از معابر فرعی اصلاح شده است.
نژادحسین ادامه داد: میانگین پیادهروسازی در سنوات گذشت ۲۰۰ هزار متر مربع بود که سال قبل ۳۰۰ هزار متر مربع شد و امسال به ۴۵۰ هزار متر مربع رسیده است، عملا نهضت پیادهروسازی را در این دوره شروع کردیم. شورای ششم مصوبهای در خصوص تامین قیر، سیمان، میلگرد و مصالح مورد نیاز داشت تا شهرداری بتواند پیگیری کند و نیاز خود را تامین کند. معاونت اقتصادی و حملونقل مناقصه قیر را انجام دادند و در سال بعد حتما نهضت آسفالت را به صورت ویژه سالی ۳ میلیون متر مربع خواهیم داشت.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص پروژههای دو سال آینده گفت: سطح سوم تقاطع غیر همسطح شهید فهمیده و سطح سوم پل خیام که با هزینه ۸۴۰ میلیارد تومان چند روز آینده کلنگزنی خواهد شد، پل سوم تقاطع غیر همسطح امام حسن(ع) با هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان، تقاطع غیر همسطح مشهد-شاندیز که در حال مطالعات بوده، دوربرگردانهای غیر همسطح بلوار هاشمی رفسنجانی و احداث هندسی محور، ۴۰ مورد احداث هندسی و مطالعات ۶ خط بیآرتی از جمله این پروژهها است.
انتهای پیام
نظرات