• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: نانو‌ فناوری
  • کد خبر: 1402101107125
  • خبرنگار : 30057

رشد بازار ۱۴.۲ درصد نانوذرات لیپیدی به دلیل تقاضای دارو

رشد بازار ۱۴.۲ درصد نانوذرات لیپیدی به دلیل تقاضای دارو

بازار نانوذرات لیپیدی به دلیل افزایش تقاضا برای مکمل‌های غذایی رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۳ به رقم ۳٫۳ میلیارد دلار برسد.

به گزارش ایسنا، صنعت نانو ذرات لیپیدی در سال ۲۰۲۲ حجم بازاری در حدود ۷۸۱ میلیون دلار داشته که رشد آن از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ در حدود ۶٫۲ درصد بوده است. بخش نانوذرات لیپیدی جامد، ۴۵ درصد از بازار را تشکیل می‌دهد و سهم حوزه دارو و زیست‌فناوری نیز ۴۳ درصد است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بازار نانوذرات لیپیدی از سال ۲۰۲۳ تا سال ۲۰۳۳ از رقم ۸۷۷ میلیون دلار، با رشد ترکیبی سالانه ۱۴٫۲ درصد به رقم ۳٫۳ میلیارد دلار می‌رسد. عوامل متعددی در گسترش بازار این حوزه تاثیرگذار هستند.

دلایل متعددی را می‌توان برای افزایش اقبال به سوی نانوذرات لیپیدی متصور بود که از آن جمله می‌توان افزایش استفاده از مکمل‌های غذایی اشاره کرد. افزایش سریع جمعیت در مناطقی مانند آسیا، اروپا و آمریکای شمالی یکی از مهمترین عواملی است که انتظار می‌رود در افزایش تقاضا برای محصولاتی مانند داروسازی و مراقبت‌های بهداشتی، مکمل‌های غذایی، مواد غذایی بهبود یافته، نوشیدنی‌های تقویتی و محصولات حوزه زیبایی نقش داشته باشد.

نانوذرات لیپیدی در این محصولات نقش مهمی دارد؛ چرا که محتوای بالای امگا ۳ و امگا ۶ در لیپیدها از عوامل مؤثر در استفاده قابل توجه آنها در محصولات غذایی و آشامیدنی است. در حال حاضر بودجه زیادی صرف تحقیق و توسعه در این حوزه شده که این موضوع موجب پیشرفت‌های جدیدی در فناوری نانوذرات لیپیدی خواهد شد که این دستاوردها در آینده نزدیک روی توسعه بازار نانوذرات لیپیدی تاثیرگذار بوده و حجم بازار را گسترش می‌دهد.

عواملی مانند افزایش تقاضا برای داروها به دلیل شیوع بالای سرطان، بیماری‌های مزمن و همچنین تمرکز فزاینده بر بهزیستی جسمی موجب شده تا فروش لیپیدهای دارویی افزایش یابد.

از سوی دیگر نانوذرات لیپیدی موجب افزایش ماندگاری محصولات دارویی می‌شود و این موضوع اثربخشی فرمولاسیون‌های دارویی را نیز افزایش می‌دهد.

به نقل از ستاد نانو، دستاوردهای اخیر در استفاده از نانوذرات لیپیدی برای تحویل سیستمیک mRNA در بدن، فرصت‌های بزرگی را در بازار ایجاد می‌کند و شرکت‌ها به دنبال استفاده از نانوذرات لیپیدی در این بخش و افزایش سوددهی هستند. نانوذرات لیپیدی حاوی mRNA می‌تواند برخی چالش‌های پزشکی را حل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha