• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402101208031
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

فعالیت ۵۸ سامانه ترددشمار برخط در راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان

فعالیت ۵۸ سامانه ترددشمار برخط در راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به تحلیل ترددهای ۹ ماهه گفت: بیش از ۳ میلیون انواع کامیون و وسایل نقلیه سنگین از جاده‌های جنوب استان عبور کرده‌اند که شامل ۱۴ درصد از مجموع ترددهای جاده‌ای طی این بازه زمانی است.

شهرام مبارکی در گفت وگو با ایسنا، از فعالیت ۵۸ سامانه ترددشمار برخط در راه‌های جنوب استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس تحلیل داده‌های سامانه‌های هوشمند ترددشمار آنلاین، از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۲۳ میلیون و ۵۶۲ هزار تردد در محورهای شریانی جنوب استان سیستان و بلوچستان ثبت شده است که ۱۴ درصد آن مربوط به ناوگان سنگین است.

مبارکی افزود: اهمیت جاده‌های جنوب استان شامل دو بخش ترانزیتی و ترافیکی است که هر دو مولفه در کاهش عمر جسم و رویه راه تأثیر مستقیم و بسزایی دارد؛ لذا با تمام توان در تلاشیم ضمن ایجاد تسهیل در ترددهای جاده‌ای، ارتقاء وضعیت راه‌های جنوب استان را بصورت مستمر انجام دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد : پر ترددترین محور های حوزه جنوب استان به ترتیب محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس و چابهار به راسک و بالعکس می باشد.

وی گفت : سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده‌های جنوب استان معادل ۲۷ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

مبارکی با اشاره به افزایش ۹ درصدی تعداد وسایل نقلیه سبک در محور های جنوب استان افزود: سامانه های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربینهای نظارت تصویری، سامانه های تردد شمارو سامانه های ثبت تخلف در کلیه جاده های جنوب استان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودروهای جنوب استان در این بازه زمانی به ترتیب به مقصد کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بوده است.

وی درخاتمه ضمن اعلام مجدد شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها، تاکید کرد: یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه ها پاسخگویی سامانه ۱۴۱ است و با توجه به این مهم میزان پاسخگویی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha