• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402101208668
  • خبرنگار : 50176

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

خدای عالم ترنم عشق خود را در محبت مادر بخشید

خدای عالم ترنم عشق خود را در محبت مادر بخشید

ایسنا/لرستان معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: خدای عالم ترنم عشق خود را در محبت مادر به اندازه درک انسان ها به زن بخشید.

حجت الاسلام امین فاطمی نیک در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خدای عالم ترنم عشق خود را در محبت مادر به اندازه درک انسان ها به زن بخشید تا طعم رحمت الهی به راحتی چشیده شود.

وی تصریح کرد: این هنر یک زن است که با نعمت و کمال مادری دست به کاری خدایی می‌زند و جلوه رحمت الهی، بر اطرافیان خود آشکار می‌سازد.  

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان خاطرنشان کرد: بزرگترین زیان زنان و مادرانی که خود را از این امتیاز بی‌بهره و کم‌بهره می‌سازند اندک ساختن سرمایه خود در دریافت رحمت پروردگار عالم است.

فاطمی نیک اضافه کرد: تفاوت مادری حضرت فاطمه سلام الله علیها به نسبت دیگر مادران، کوثر بودن ایشان بوده و کوثری ایشان ابدی است و مادری ایشان هم ابدی! مؤمن و غیرمؤمن هم نمی‌شناسد چون مادر است البته برای مؤمنان ویژه مادری می‌کند.

وی بیان کرد: زن بودن را باید در کلاس درس حضرت زهرا علیهاالسلام آموخت و بعد مادر شد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان ادامه داد: از چهارده دردانه هستی، تنها یک نفر از آنان زن است اما همان خانم بر یازده نفرشان حجت بوده و این هنر زن بودن و مادری است.

فاطمی نیک اظهار کرد: زن بودن به پهنای عشق، هنری است که با داشتن آن و نگاهداشت این هنر اگر با کمال مادری درآمیزد انسان سازی و جهان سازی می‌کند و نباید این را عادی و کم انگاشت که زیانی بزرگ است.

وی تصریح کرد: اگرچند برای زنان، مادرانه زیستن و همسری درست و خانه داری کردن یک شأن بی‌بدیل و شایسته و نخبگانی است که از توان مردان بر نمی‌آید اما درباره بزرگی شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها به همین سه بخش بسنده کردن ناراستایی و جفا بر ایشان است، زیرا که در عرصه‌های گوناگون راه نشان و الگوی همه عصرها برای زنان به ویژه و برای مردان بوده و هست برای همین وجود با برکت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فرموده است: وَ فی اِبْنَةِ رَسُولِ اللّهِ (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) لِی اُسْوَة حَسَنَة» دختر رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) (فاطمه‌ی زهرا علیهاالسّلام) ) برای من، اسوه و الگویی نیکو است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان تصریح کرد: هرگاه این بانوی بزرگ و بی‌نشان برای قطب عالم امکان الگویی نیکو و پایدار است چگونه برای زنان عالم در هر عصری الگوی مؤثر نباشد؟

فاطمی نیک خاطرنشان کرد: شیوه‌های تربیت فرزند، فرزندآوری آن هم چهار فرزند دوران جوانی، پایمردی و کمک‌های پشت جبهه و نقش آفرینی اجتماعی گوناگون در بعد علمی، خطابه، همراهی با جبهه ولایت، پشتیبانی از رسول الله در نوجوانی، عبادتهای بی‌نظیر، دلسوزی به حال همسایگان، انس با پروردگار عالم و ...، همه و همه برای الگوسازی و کرامت آفرینی زن و دختر در هر جای جهان اثربخش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۳:۴۲

بسيار زيبا و سنجيده