• دوشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۴ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1404080502397
  • خبرنگار : 50175

معاون‌ اداره کل آموزش و پرورش لرستان:

مدیران مدارس‌ نقش‌آفرینان اصلی در تحقق اهداف آموزش و پرورش هستند

مدیران مدارس‌ نقش‌آفرینان اصلی در تحقق اهداف آموزش و پرورش هستند

ایسنا/لرستان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر اهمیت گفت‌وگو و هم‌افزایی در آغاز سال تحصیلی، مدیران را نقش‌آفرینان اصلی در تحقق اهداف آموزش و پرورش دانست.

رقیه معتمدی روز دوشنبه ۵ آبان در نشست مدیران مدارس ابتدایی شهرستان بروجرد که در کانون کوثر برگزار شد، اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت آموزشی باید از دوره ابتدایی آغاز شود؛ چرا که این دوره، پایه‌گذار شخصیت، مهارت و هویت دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه این نشست فرصتی برای هم‌فکری و گفت‌وگوی رودرو میان مدیران و مسئولان است، افزود: هدف ما هماهنگی در ادبیات آموزشی و ایجاد درک مشترک از برنامه‌ها و رویکردهای معاونت آموزش ابتدایی است تا سال تحصیلی جدید با انسجام، نشاط و کارآمدی آغاز شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ویژگی‌های یک مدیر موفق را متعهد، مؤمن، پشتیبان، هماهنگ‌کننده و دلسوز برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیران مدارس با نقش راهبری خود، می‌توانند موتور محرک تحول در مدرسه باشند و زمینه تحقق آموزش اثرگذار و تربیت انسان‌های مؤمن، خلاق و مسئولیت‌پذیر را فراهم کنند.

معتمدی ضمن تشریح برنامه راهبردی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، به اجرای طرح‌های موفق سال گذشته همچون «حامی»، «شهید محمودوند» و «توانا» اشاره کرد و افزود: «پیگیری مستمر نتایج طرح‌ها و ارزیابی تأثیر آن‌ها در کلاس درس، از مدیران مدارس انتظار می‌رود.

وی با تأکید بر توجه به پرورش هویت ایرانی ـ اسلامی در مدارس، اضافه کرد: تحول واقعی در آموزش زمانی رخ می‌دهد که همه شرکای آموزشی از جمله مدیران، معاونان، معلمان، والدین و دانش‌آموزان، در یک مسیر واحد حرکت کنند.

بهروز یاراحمدی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش بروجرد نیز در این نشست با اشاره به نقش بنیادین دوره ابتدایی در شکل‌گیری شخصیت و هویت دانش‌آموزان اظهار کرد: گفت‌وگو، نظم و برنامه‌محوری سه اصل مهم برای دستیابی به جامعه‌ای توسعه‌یافته و پویاست.

وی ضمن تقدیر از معاونت آموزش ابتدایی شهرستان و کارشناسان این حوزه، تأکید کرد: مدارس ابتدایی مبدأ رشد فکری و فرهنگی جامعه‌اند و اگر خواهان جامعه‌ای پیشرفته هستیم، باید از این دوره آغاز کنیم.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با بیان اینکه گفت‌وگو زیربنای توسعه است، افزود: ملت‌هایی که توان گفت‌وگو و تعامل سازنده دارند، مسیر رشد را سریع‌تر طی می‌کنند. آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس، نسل آینده را برای حضور مؤثر در اجتماع و تصمیم‌سازی‌های بزرگ آماده می‌کند.

یاراحمدی با اشاره به لزوم تدوین برنامه عملیاتی سالانه مدارس، تصریح کرد: مدیران باید با اتکا به سند تحول بنیادین و در قالب برنامه‌های اجرایی مشخص، آموزش را از سطح نظری به مرحله عمل نزدیک کنند تا نظام تعلیم و تربیت به سمت تحقق حیات طیبه و تربیت انسان‌های توسعه‌یافته حرکت کند.

وی بیان کرد: امید است با همکاری و هم‌افزایی همه مدیران و معلمان، نسلی متعهد، خلاق و مسئولیت‌پذیر در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha