• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402110402771
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

خانواده‌ها از مهارت کار در فضای مجازی فرزندان غافل هستند

خانواده‌ها از مهارت کار در فضای مجازی فرزندان غافل هستند

ایسنا/اصفهان مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خانواده‌ها نسبت به آموزش و  مهارت افزایی کار و فعالیت در فضای مجازی فرزندان خود غافل هستند.

منصور شیری، امروز(چهارشنبه، ۴ بهمن) در مجمع سلامت شهرستان تیران و کرون با موضوع فضای مجازی و مراقبت‌های دوران نوجوانی، اظهار کرد: کار در فضای مجازی و مهارت افزایی نوجوانان در عصر حاضر با وجود پدیده‌های شوم اجتماعی و گسترش اینترنت ضروری است.

وی با بیان اینکه پدر و مادرها برای فرزندان خود بهترین گوشی‌های تلفن همراه و اشتراک اینترنت را تهیه می‌کنند، افزود: با وجود این حمایت مادی، اما والدین از آموزش دادن به آن‌ها برای کار در این فضا غافل هستند.

به گزارش ایسنا، مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ادامه داد: این غفلت باعث بروز ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی شده که پرخاشگری، آسیب‌های اجتماعی و تصمیم‌گیری غلط از جمله آن است.

وی معتقد است: خانواده‌ها و مدارس باید برای مهارت افزایی کار در فضای مجازی برنامه‌ریزی و اقدام اساسی انجام دهند، در غیر این صورت حجم آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی افزایش خواهد یافت.

شیری با بیان اینکه تجربه‌های غلط ناشی از مطالب منفی شبکه‌های اجتماعی زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده، تصریح کرد: غفلت از آسیب‌های اجتماعی و بی‌توجهی در مهارت‌آموزی چالش‌های زیادی را به همراه داشته است.

وی به افزایش افسردگی و اضطراب در نوجوانان اشاره کرد و افزود: بازی‌های رایانه‌ای و وابستگی به اینترنت باعث بروز این چالش‌ها شده و باید نقش مسئولیتی خود را در کاهش این ناهنجاری‌ها ایفا کنیم.

مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تغییر در زندگی نوجوانان اشاره کرد و یادآور شد: مدل تربیتی گذشته برای تربیت و پرورش نوجوان امروزی کارآمد نبوده و نتیجه برعکس می‌دهد.

پوشش بیش از ۹۰ درصدی شهروندان در غربالگری فشارخون

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون گفت: این شهرستان رتبه پنجم استانی پوشش جمعیت هدف را در طرح پویش غربالگری فشار خون را به دست آورده است.

سعید چمی در این جلسه مجمع سلامت به معرفی افراد در معرض خطر به مراکز بهداشتی اشاره و اظهار کرد: غربالگری زمینه‌ساز پیشگیری از بیماری‌های آینده افراد خواهد شد.

وی به ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش سلامت و پیشگیری تأکید کرد و افزود: یکی از چالش‌های جدی امروز کشورمان بی‌تحرکی و وابستگی به شبکه‌های اجتماعی است که پیامدهایی برای سلامت روح و جسم دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون، ادامه داد: برنامه‌ریزی جدی برای افزایش سلامت نسل جدید و ایجاد تحرک در این قشر ضروری بوده و کار جمعی نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha