• شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402112115053
  • خبرنگار : 50455

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت:

آمریکا از فراگیری مدل مردم‌سالاری دینی ترس دارد

آمریکا از فراگیری مدل مردم‌سالاری دینی ترس دارد

ایسنا/قم سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در سند استراتژیک امنیت ملی آمریکا تصریح شده که مردم ایران سال ۵۷ مدل جدیدی از حکومت و حکمرانی را به عالم معرفی کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی شامگاه گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین معجزه قرن است و احیاء امر اهل‌بیت(ع) یکی از مهم‌ترین تکالیف و وظایف مؤمنین در گستره تاریخ به‌ویژه در دوران منتهی به ظهور است، کسانی که تلاش می‌کنند تا یاد، نام و سیره اهل‌بیت(ع) را احیا کنند، همواره مورد بشارت و دعای ائمه اطهار قرار دارند.

 وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) یادآور شد: یکی از نشانه‌های شیعیان «لْمُتَزَاوِرُونَ فِی إِحْیَاءِ أَمْرِنَا» است؛ شیعیان کسانی‌اند که برای زنده نگاه‌داشتن امر اهل بیت(ع) به دیدار یکدیگر می‌روند و جلسه تشکیل می‌دهند و در دید و بازدیدها و میهمانی‌ها با سخن، رفتار و کنش و واکنش خود، به دنبال احیاء امر دین هستند.

 حسینی اراکی تصریح کرد: بر تک‌تک شیعیان لازم است تا در عین معرفی اهل بیت(ع) در حفظ و ترویج امرشان تلاش کرده، بسترساز و زمینه‌آفرین تحقق این امر در عالم به ویژه در صحنه زندگی بشر باشند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به مراد از امر اهل بیت(ع) در روایات اسلامی اشاره کرد و گفت: امر به معنی گفتمان و طرح و برنامه راهبردی آن ذوات مقدسه برای هدایت عالمیان، تربیت نسل‌ها، تعلیم و تزکیه و نیز تحقق حکومت و حاکمیت الهی در صحنه زندگی جوامع انسانی است.

 وی به فرازی از آیه ۳۳ سوره توبه « هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» اشاره کرد و افزود: خداوند متعال به همراه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله دو دُرّ گرانبها و نعمت بزرگ را مبعوث کرد.

 حسینی اراکی با اشاره به مراد از دین حق در روایات اسلامی و ویژگی‌های آن افزود: دین به عنوان بزرگترین نعمت الهی، همچون کالبدی است که روح، جان، حقیقت و اساس آن ولایت پیامبر و اهل بیت(ع) است.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر اظهار کرد: از همان زمانی که پیامبر اکرم(ص) این موهبت الهی و دُرّ گرانبهای گفتمان و برنامه راهبردی را به بشر اعلان کردند، یک‌مشت انسان دنیاخواه، جاه‌طلب، هواپرست و شهوت‌ران با تمام ابزارها در مقابل این گفتمان قد علم کردند تا آن را تخریب، نابود، تحریف و یا تغییر دهند.

 وی با بیان اینکه این دشمنی به صورت علنی از سقیفه شروع شد و حضرت فاطمه زهرا (س) آن را بزرگترین مصیبت عالم اسلام و مسلمین نامیدند، عنوان کرد: بنی امیه، بنی عباس و تمام طواغیت دوران در مقبال این گفتمان و برنامه راهبردی انسان پرور، جامعه‌ساز و تمدن آفرین دو جنایت بزرگ را رقم زدند که نخستین آن این بود که گفتمان امامت و ولایت را که امری آسمانی و عهد الله است را در حد یک امر خلافت زمینی پایین کشیدند و به استناد آیه شریفه «وَأَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ» آرام آرام آن را به سلطنت و حکومت موروثی تبدیل کردند.

 حسینی اراکی در اشاره به فرازهایی از عهدنامه مالک اشتر، دومین جنایت طواغیت عالم را مقابله با تشکیل امت واحده اسلامی دانست و تصریح کرد: پیامبر اعظم(ص) ۲۳ سال تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی کردند تا امت واحده اسلامی تشکیل دهند تا در خدمت گفتمان و برنامه الهی و آسمانی و در مسیر یاری اهداف و برنامه‌های ولی و حجت خدا باشد؛ طواغیت عالم نیز این امت را تکه‌تکه و فرقه‌فرقه کردند و انسان‌های فاقد تحلیل نیز به دنبال رؤسای فرقه‌ها راه افتاده، امت اسلام تکه‌تکه شد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به دوران خاندان پهلوی و اساس هویت آن، گفت: اساس هویت همه طواغیت ضددینی و ضدمکتبی بودن آن‌ها و تلاش برای مقابله با اجرای کامل گفتمان اهل بیت(ع) در جامعه است.

 وی افزود: با توجه به خاطرات نزدیکان دودمان پهلوی، شاه با تأکید بر زرتشت و بهائیت، اعتقاد و باور به اسلام و تشیع را عامل عقب ماندگی ملت ایران ذکر می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که در دوران پهلوی تبلیغ مکتب بهائیت و توهین به اسلام در این کشور قانونی بود. با انقلاب اسلامی، مردی از تبار فاطمه و علی(ع)  امر اهل بیت و گفتمان امامت و ولایت را در این کشور زنده کرد و به کالبد دین در این سرزمین جان و روحی دوباره بخشید.

 وی با تأکید بر اینکه در بصیرت دینی و انقلابی باید علت دشمنی دشمن را دقیق بفهمیم، اظهار کرد: دشمن هیچ وقت علت دشمنی خود را با اسلام و انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را بیان نمی‌کند و به دروغی که خود بر آن واقف است دموکراسی، حقوق بشر، آزادی بیان و آزادی زنان، بمب اتمی و تروریسم را علم می‌کنند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به بخش‌هایی از آخرین سند استراتژیک امنیت ملی آمریکا اشاره کرد و گفت: مبتنی بر این سند، آمریکا برای حفظ ابرقدرتی خود با سه چالش و بحران جهانی از جمله بحران اقتصادی به رهبری چین، بحران نظامی و امنیتی به رهبری روسیه و نیز بحران گفتمانی و حکمرانی انقلاب اسلامی ایران روبروست.

 وی افزود: در سند استراتژیک امنیت ملی آمریکا تصریح شده که مردم ایران سال ۵۷ مدل جدیدی از حکومت و حکمرانی را به عالم معرفی کردند که اگر ظرفیت‌های مدل مردم‌سالاری دینی به گوش جهانیان برسد، مدل حکومتی غیر الهی باقی نخواهد ماند و ملت‌ها به سمت پیاده‌سازی مدل ایران در کشورهای اسلامی و غیراسلامی حرکت خواهند کرد.

 حسینی اراکی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: زمانی می‌توانیم تا آخرین نفس پای ارزش‌های اسلام و انقلاب بمانیم که در محبت و ولایت اخلاص داشته باشیم و ولایت‌مداری ما آلوده به دنیا، شهوت، شهرت و تعصبات کور نشود؛ اگر می‌خواهیم پای انقلاب بمانیم باید خود را بدهکار انقلاب، شهدا و این مردم بدانیم و اگر خود را طلبکار ببینیم، به انحراف کشیده خواهیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha