• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402112417558
  • خبرنگار : 50037

متوسط عمر اجرای پروژه‌های استان همدان ۴ سال است

متوسط عمر اجرای پروژه‌های استان همدان ۴ سال است
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: متوسط عمر اجرای پروژه‌های استان همدان چهار سال است و براساس آمار سازمان برنامه و بودجه متوسط عمر اجرای پروژه‌های همدان و یزد جزو بهترین رتبه‌های سطح کشور به شمار می‌رود.

سیدمهدی وفایی سه‌شنبه ۲۴ بهمن در جلسه بررسی احداث مجتمع اداری بخش بقراطی شهرستان رزن، اظهار کرد: این امر خوشبختانه در استان‌همدان به خوبی مدیریت شده و خوب کار کرده ایم و در حوزه اجرای پروژه‌ها برخی از شهرستان‌ها از جمله شهرستان رزن با مدیریت فرماندار و اختصاص اعتبار مناسب به برخی پروژه‌ها، طرح‌ها در مدت زمان کوتاه‌تر برای ارائه خدمات به مردم به سرانجام رسیده‌اند.

وی افزود: هر پروژه‌ هر سال که دیرتر به بهره‌برداری برسد، ۲۰ درصد ارزش خود را از دست خواهد داد و برای نگهداری و استهلاک و آسیب‌های آن نیاز به اعتبار بالایی خواهد داشت.

فرماندار شهرستان رزن هم با اشاره به ارتقاء دهستان بقراطی به بخش و راه‌اندازی بخشداری این بخش در دی‌ماه امسال بیان کرد: دهستان بقراطی در فاصله ۱۵۰ کیلومتری استان همدان طبق سرشماری ۱۳۹۵ نفوس و مسکن ۱۴ هزار و ۹۴۸ نفر به تعداد ۴۷۹۱ خانوار به مرکزیت روستای بابانظر با جمعیت ۳۲۵۵ نفر و ۸۳۲ خانوار از پرجمعیت‌ترین روستاهای شهرستان رزن است.

علی‌اصغر غفاری‌آثار افزود: موضوع ارتقاء دهستان بقراطی از سال ۸۴ جزو مطالبات اصلی مردم روستا و استان بوده که خوشبختانه با پیگیری مسئولان امر در دولت سیزدهم در ۱۸ مردادماه امسال به تصویب هیأت دولت رسید و در این رابطه نخستین بخشدار این بخش با ابلاغ مورخه ۲۳ مهرماه امسال استاندار، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساختمان بخشداری بقراطی استیجاری و در قسمتی از ساختمان خانه بهداشت روستا به صورت موقت در این مکان واقع است.

غفاری‌آثار اظهار کرد: برای احداث ساختمان اداری زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع توسط خیرین و شورای اسلامی روستا اهداء شده و برای ساخت سایت اداری بخشداری این بخش اعتباری افزون بر دو میلیارد تومان از محل اعتبار مصوب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص داده ایم و قرار است ساختمان آن در زمینی با زیربنای ۷۴۰ مترمربع در دو طبقه احداث شود و برای این اقدام نیاز به کمیسیون ماده ۲۳ این پروژه به عنوان یک پروژه جدید در شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه هشت روستای سطح شهرستان جزو بخش بقراطی است، گفت: شهرداری بخش بقراطی نیز ظرف یک‌سال آینده تصویب و فعالیت خود را در این بخش آغاز خواهد کرد که برای فعالیت شهرداری آن نیاز به یک مجتمع اداری بوده و ساخت و احداث ساختمان و مجتمع اداری بخشداری این بخش از نقش مؤثری برای تأمین ساختمان شهرداری این شهر در آینده برخودار خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha