• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121510874
  • خبرنگار : 50570

یک مسئول در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبر داد:

برگزاری سلسله نشست‌هایی با رویکرد بررسی نسبت الهیات با هنر و رسانه

برگزاری سلسله نشست‌هایی با رویکرد بررسی نسبت الهیات با هنر و رسانه

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با توجه به نسبت بین معارف دینی و الهیات اسلامی با هنر و رسانه اقدام به برگزاری سلسله نشست‌هایی با عنوان الهیات هنر و رسانه کرده ‌است.

محمدجواد استادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های بنیادین دفتر تبلیغات اسلامی ترویج و تبلیغ  معارف دینی برای گروه‌های مختلف جامعه است از جمله فعالیت‌های بنیادین دفتر تبلیغات اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته تولید مبانی معرفتی و انجام پژوهش‌های بنیادین در حوزه معارف اسلامی است.

وی افزود: همچنین دفترتبلیغات اسلامی به دنبال تربیت و توانمندسازی نیروهای نخبه در زمینه علوم اسلامی با رویکرد توجه به مباحث نوین و جدید تمدن اسلامی است و بر این اساس در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های متعددی صورت گرفته است که شامل انجام مطالعات کلان، پروژه‌های پژوهش، تاسیس رشته‌های دانشگاهی و انجام فعالیت میان رشته‌ای که بر اساس رویکرد مسئله محور یکی از اهداف دفتر تبلیغات اسلامی است.

رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با توجه به اهمیت فعالیت این مجموعه گفت: دفتر تبلیغات اسلامی نماد روشن فکری حوزه محسوب می‌شود؛ از این رو دفتر تبلیغات اسلامی یکی از رسالت‌های جدی خود را توجه به مسائل نوپدید و کمتر مورد توجه قرار گرفته، تنظیم کرده است؛ مواردی که ممکن است در دنیای امروز به آن توجهی نشود.

استادی با بیان اهمیت و توجه به زبان هنر و رسانه در انتقال مفاهیم دینی گفت: یکی از فضاهای موثر در جامعه فضاهای هنری و رسانه‌ای است که امروزه زبان هنر ورسانه یکی از مهمترین زبان‌ها برای ترویج معارف دینی و اسلامی به شمار می‌آید و اگر بخواهیم در سطح بین‌الملل و ملی تاثیرگذار باشیم باید از این زبان بهره ببریم.

وی ادامه داد:با توجه به نفوذ هنر و رسانه و کارکرد درترویج معارف دینی لازم است تا نسبت الهیات با هنر و رسانه تبین شود. با توجه به اینکه نظام حکمرانی جمهوری اسلامی برمبنای شریعت است، طبیعتا باید تمام ابعاد زیست در جامعه ما منطبق بر معارف دینی باشد.

رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نشست‌های تبیین الهیات با هنر و رسانه در دفترتبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به موارد اشاره شده یکی از وظایف مهم دفتر تبلیغات اسلامی بررسی نسبت بین معارف دینی و الهیات اسلامی با هنر و رسانه است، از این رو اداره فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اقدام به برگزاری سلسله نشست‌هایی با عنوان الهیات هنر و رسانه  کرده ‌است که بخش اول آن در اسفندماه جاری درقالب ۶ نشست برگزار می‌شود.

استادی خاطرنشان کرد: نشست اول در روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سرلک با موضوع تبیلغ دینی و بایستگی توسعه هنر در حوزه های علمیه و نشست دوم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر داود رنجبران با موضوع «بازخوانی نسبت هنر و الهیات در آیینه تاریخ» برگزار می‌شود.

وی افزود: نشست دوم در روز پنج شنبه ۱۷ اسفندماه با حضور دکتر حسن بلخاری با موضوع تاملی در مفهوم و ماهیت الهیات هنر و دکتر هادی ربیعی با عنوان نسبت الهیات و زیبایی شناسی در حکمت سینوی برگزار می‌شود و در روز شنبه نیز دو نشست با حضور حجت‌السلام‌ولمسلمین دکتر سیدحمید میر خندان با موضوع بررسی نقش سرگرمی‌ساز رسانه از منظره الهیات و در ادامه حجت‌السلام‌ولمسلمین دکتر احسان کفشدار طوسی با عنوان «مروری بر بایستگی فقه فضای مجازی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha