• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402121913756
  • خبرنگار : 71970

شورای تولید محتوای حکمرانی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد

شورای تولید محتوای حکمرانی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد

سیزدهمین جلسه شورای تولید محتوای مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی با حضور اعضا برگزار و به بررسی و جمع‌بندی درس حکمرانی ولایی و دوگانه‌ها و دوراهی‌های عرصه حکمرانی پرداخته شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه حسن بختیاری، رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری سلسله نشست های پنج شنبه های حکمرانی در شهر مقدس قم؛ هدف از این نشست ها را آشنایی پژوهشگران حوزه های علمیه با مفهوم و کارکردهای حکمرانی دانستند و بر تشکیل گروه حکمرانی امامین انقلاب اسلامی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی تأکید کردند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی با اشاره به دو راهی های موجود در عرصه حکمرانی کشور، بر ضرورت تعیین تکلیف این دو راهی ها با توجه به الگوی دو راهی های تعیین تکلیف شده در قرآن کریم تأکید نمودند.

حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به بحث دو راهی های حکمرانی بیان داشتند که پاسخ اکثر این دو راهی ها در بیانات امامین انقلاب وجود دارد و بر ضرورت پاسخ دهی به این دو راهی ها با توجه به اندیشه امامین انقلاب و بزرگانی چون آیت الله شهید دکتر مرتضی مطهری و علامه محمد تقی مصباح یزدی تأکید داشتند و دال مرکزی این جریان را اندیشه های امامین انقلاب دانستند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام علی ذو علم با اشاره به دو کتاب دولت جوان حزب‌اللهی و رجل سیاسی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اندیشه های معظم له بر ضرورت پیاده سازی این اندیشه ها در بطن جامعه تأکید و عنوان داشتند که ما از دیدگاه اسلامی یک دو گانه بیشتر نداریم و آن؛ اسلام و طاغوت است و سایر مباحث ذیل این دو قرار می گیرند.

در ادامه آقای حسین پرکان نویسنده کتاب دو راهی ها، گزارشی را در خصوص دوراهی های حکمرانی و منطق دستیابی به این دو راهی ها بیان کردند و با اشاره به موقعیت سازهای کلیدی تعداد این دو راهی ها را ۲۸ مورد بیان کردند که ذیل ۸ دسته؛ عرفی گرایی و سکولاریسم، دموکراتیزاسیون، توسعه‌گرایی و مدرنیزاسیون، ملی‌گرایی، خانواده‌گرایی، اصلاحات اقتصادی، شریعت مداری و نهضت گرایی تعریف می شوند.

در ادامه جلسه فرامرز عابدینی، رئیس مرکز تولید محتوا مدرسه عالی با اشاره به کتاب رجل سیاسی ومختصات حکمرانان و کارگزاران، اشاره کردند مقام معظم رهبری فرمودند که در جهاد تبیین هم باید نقطه‌زنی کنیم. باید مشکلات اعتقادی و معرفتی افراد مشخص گردد و همان را هدف قرار دهیم. پس مناسب است گام اول ما آسیب‌شناسی و عارضه‌یابی باشد.

در پایان این جلسه پس از بحث و بررسی اعضاء، مقرر شد بر روی بحث دو گانه های عرصه حکمرانی کشور و اولویت بندی آنها بررسی دقیق تر و کار کارشناسی صورت گیرد و در جلسه آینده شورا مطرح شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha