• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۶
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402122115350
  • خبرنگار : 71951

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران خبر داد:

افزایش ظرفیت تولید یک‎هزار واحد صنعتی استان تهران در ۲ سال اخیر

افزایش ظرفیت تولید یک‎هزار واحد صنعتی استان تهران در ۲ سال اخیر

ایسنا/تهران مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان تهران گفت: دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر باعث شده تا ظرفیت تولید یکهزار واحد صنعتی در مناطق مختلف استان تهران افزایش یابد که نشان از تحول بزرگ در حوزه صنعت این استان است.

سعید صادقی روز دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ در جریان بازدید از واحدهای شهرک‎های صنعتی چرمشهر و سالاریه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ شهرک صنعتی فعال دولتی، ۱۳ شهرک صنعتی خصوصی و ۳۸ پهنه صنعتی در استان تهران مستقر است که مجموعاً ۱۴ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی با اشتغال بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این ۷۱ منطقه صنعتی، مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: هم اکنون ۶ هزار و ۶۰۰ بهره بردار در شهرک‎های صنعتی دولتی استان تهران مشغولند که از این تعداد، ۸ درصد غیرفعالند که با پیگیری‌های صورت گرفته دولت سیزدهم، هر سال ۲۵۰ واحد صنعتی غیرفعال بار دیگر احیا شده و به چرخه تولید بازگشته اند که برخی از واحدهای غیرفعال، به دلیل نبود بازار مصرف و فرسودگی تکنولوژی، قابلیت احیای مجدد ندارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان تهران اظهار کرد: احیای مجدد واحدهایی که از نظر تکنولوژی قدیمی بوده و بازار مصرفی ندارند به صلاح و صرفه نیست و به نوعی اتلاف منابع است، ولی واحدهایی که به دلیل عدم تقاضا در بازار، امکان فعالیت مجدد ندارند، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ستاد تسهیل و تلاش استاندار تهران و فرمانداران، در سال آینده بار دیگر فعال خواهند شد.

وی با تأکید بر لزوم تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‎های صنعتی استان گفت: با توجه به نیازهای صاحبان صنایع شهرک‎های صنعتی در ۲ سال اخیر، یک‎هزار و ۵۰۰ هکتار زمین جدید با کمک مسئولان استانی و سازمان منابع طبیعی در اختیار شرکت شهرک‎های صنعتی قرار گرفته تا با صدور سند، در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha