«حسین یوسفی» در حاشیه بازدید از پل تخریب شده در محور مهریز – تنگ چنار، اظهار کرد: حجم بیشاز حد آب و شسته شدن دیوارههای کناری، موجب نشست و تخریب پل شده است.
وی تصریح کرد: نتیجه بازدیدها و بررسیهای انجام شده توسط کارشناسان نشاندهنده تخریب عرشه، دیواره میانی پل، رادیه (برای جلوگیری از آب شستگی طول پی از ابتدای ورودی تا انتهای خروجی آبروها و پلها ایجاد میشود) و برید(دیوارههای کاهش دهنده سرعت آب در ورودی و خروجی برای جلوگیری از نفوذ آب به زیر پی در ورودی و شسته شدن کف پلها در قسمت خروجی) است.
یوسفی با بیان این که پل تخریب شده راه دسترسی به شهرستانهای مهریز، ابرکوه، هرات و مروست و همچنین مسیر ییلاقی تنگ چنار بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر مسیر انحرافی و جایگزین برای برقراری تردد کاربران تعریف شده است تا عبور و مرور به این مناطق مختل نشود.
رئیس اداره نگهداری ابنیه راهها، به انجام اقدامات مقدماتی جهت بازسازی پل و بازگشایی محور اشاره کرد و گفت: طرح بازسازی پل توسط مشاور تهیه و در اولین فرصت مناقصه لازم جهت تعیین پیمانکار برگزار و مراحل بعدی بازسازی نیز انجام خواهد شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری استان یزد، این مسئول در پایان با تأکید بر این که تخریب پل نامبرده خسارتی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال را به همراه داشته است، اضافه کرد: بازسازی و تکمیل طرح نامبرده نیازمند تأمین مالی از محل اعتبارات حوزه مدیریت بحران، استانی و ملی است.
انتهای پیام
نظرات