• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403020100107
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره ارشاد اسلامی تیران و کرون:

۱۳ هزار نفر مخاطب برنامه‌های کاروان قرآنی در شهرستان تیران و کرون بودند

۱۳ هزار نفر مخاطب برنامه‌های کاروان قرآنی در شهرستان تیران و کرون بودند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: ۱۳ هزار نفر مخاطب برنامه‌های کاروان قرآنی در تیران و کرون طی یک ماه گذشته بودند.

علی معینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌اندازی کاروان فرهنگی، قرآنی زندگی با آیه‌ها و حضور در شهرها و روستاهای تیران و کرون، اظهار کرد: ۱۳ هزار نفر مخاطب برنامه‌های این کاروان قرار گرفتند.

وی افزود: تلاوت مجلسی قرآن، مسابقه، تفسیر قرآن و بیان سفارشات قرآنی و سبک زندگی اسلامی از برنامه‌های این کاروان قرآنی بود که در فروردین‌ماه در این منطقه اجرا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه این برنامه به میزبانی مساجد،حسینیه‌ها و امامزاده‌های شهرستان بود، ادامه داد: این برنامه در بیش از ۱۳روستا و سه شهر این شهرستان اجرا شد.

به گفته وی، این برنامه با محوریت مدارس ادامه پیدا می‌کند و دانش‌آموزان مخاطب طرح خواهند بود و برنامه‌های قرآنی برای آنان متناسب با گروه سنی اجرایی خواهد شد.

معینی یادآور شد: در اجرای این برنامه اداره تبلیغات اسلامی، فرمانداری، قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی و مؤسسه فرهنگی هنری فهما غدیر شهرستان تیران و کرون نیز همکاری داشتند که در تعامل با مدارس امکان اجرای محافل قرآنی نیز فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ قرآنی و بهره‌گیری از مفاهیم این کتاب آسمانی در زندگی هدف از اجرای برنامه کاروان قرآنی است، تصریح کرد: طرح ملی قرآنی مسطورا هم‌زمان با این طرح برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون، خاطرنشان کرد: برنامه قرآنی نیز ویژه مسافران و مجاوران بقاع متبرکه در روزهای تعطیل انجام می‌شود که اداره اوقاف و امور خیریه در این مراسم همکاری می‌کند.

وی ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه و ایجاد جذابیت برای نسل جدید برای انس با قرآن را مهم خواند و گفت: ارائه برنامه و تولید محتوا در این خصوص برای ایجاد انگیزه مهم بوده و می‌تواند دوستی با این مصحف شریف را به ارمغان بیاورد و از جریان‌های انحرافی جلوگیری کند.

معینی یادآور شد: همبستگی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی با همدیگر امکان توسعه برنامه‌ها و دسترسی همگان به این جلسات و طرح‌ها را در مناطق شهری و روستایی فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha