مجید کیانی در بازدید از محل اجرای پروژه توسعه پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد کامیونها و ترانزیت کالا در منطقه که منجر به ایجاد ترافیک شده و گلایه رانندگان و صاحبان کالا را به همراه داشت، طراحی پروژه فوق در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
وی ادامه داد: توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس با همکاری ادارات گمرک و پایانههای مرزی یکی از پروژههای کلیدی است که از سال ۱۴۰۲ مطرح و جانمایی این طرح توسط همکاران سازمان منطقه آزاد ارس در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در ماههای آخر سال ۱۴۰۲ صورت پذیرفت و هماکنون شاهد ورود کامیونها به این محدوده هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه کارکرد این پایانه در چهار حوزه تعریف و ظرفیت مناسبی برای پارکینگ خودروها در نظر گرفته شده است، تشریح کرد: در کنار آن ترانشیبمنت کالا در این محدوده رخ داده و صادرات کالا و ورود کالا به محدودههای منطقه آزاد ارس صورت خواهد پذیرفت.
وی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در طرح توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس پیشبینی شده، کریدور سبزی است که هماکنون در حال تعریف آن هستیم که منجر به اتصال پایانه مرزی جلفا به محدوده گمرکی در مرز جلفا و در جوار رود ارس خواهد شد.
کیانی در تشریح اهمیت این اقدام گفت: تعریف کریدور سبز منجر میشود تمامی کارهای صادراتی در این پایانه صورت پذیرد و در نهایت شاهد خروج کامیون از مرز شویم که کاهش ترافیک در مرز جلفا را سبب خواهد شد و قطعا با این اتفاق و تسهیل عبور و مرور کامیونها، ما شاهد افزایش حجم ترانزیت و صادرات از این مرز خواهیم بود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد ارس، وی بیان کرد: اتصال راهآهن جلفا به روسیه در گذشته و تخلیه ۳۰۰ واگن بار در روز در این منطقه منجر به ایجاد زیرساخت شده اما در مرور زمان این زیرساختها فراموش شده و ما امیدواریم با احیای کریدور ارس و کریدور ریلی جلفا، شاهد شکوفایی بیشتر این منطقه در عرصه صادرات و ترانزیت در کشور باشیم.
انتهای پیام
نظرات