• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403030906604
  • خبرنگار : 71233

شهردار منطقه ۱۱ تهران خبر داد

برخورد با اغذیه‌فروشی‌های سیار و چرخی های غیرمجاز در پایتخت

برخورد با اغذیه‌فروشی‌های سیار و چرخی های غیرمجاز در پایتخت

شهردار منطقه ۱۱ تهران از توافقات تازه با مرکز بهداشت جنوب برای برخورد جدی با اغذیه‌فروشی‌های سیار و چرخی که به صورت غیرمجاز و غیربهداشتی به فعالیت مشغولند، خبر داد.

سیدمحمد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای برخورد با معضل دستفروشی گفت: یکی از عمده‌ترین فعالیت دستفروشان در سطح منطقه ۱۱، اغذیه‌فروشان غیرمجازند که معمولا با چرخ دستی به فروش غذاهای خیابانی و ارزان‌قیمت در سطح معابر منطقه می‌پردازند.

وی قیمت پایین عرضه این مواد غذایی را اصلی‌ترین دلیل رقیب مخاطبانشان به آنها دانست و افزود: اگرچه غذاهای خیابانی در دیگر نقاط دنیا نیز وجود دارد؛ اما مسأله مهم در اینجا به جز مسأله سد معبر و ایجاد اخلال و بی‌نظمی و ترافیک در سطح خیابان‌ها، غیربهداشتی‌بودن محصولات آنان و درنتیجه به‌خطرانداختن سلامت شهروندان خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۱ تهران، بهترین روش برخورد با این اغذیه‌فروشان را ساماندهی آنان با تهیه بانک اطلاعاتی از کد ملی آنها به همراه کسب مجوز فعالیت از وزارت بهداشت و هدایت آنها به فضاهای تعیین شده دانست و بیان کرد: به طور قطع با نظارت مستقیم وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی، نگرانی‌ها در مورد غیربهداشتی بودن تهیه خوراک و محصولات غذایی رفع خواهد شد و میتوان از فعالیت کسانی که مجوزهای لازم را دریافت نکنند، با راهکار قانونی جلوگیری کرد.

شهردار منطقه ۱۱ از توافقات تازه با مرکز بهداشت جنوب برای رسیدگی به این موضوع خبر داد و گفت: مقرر شد مرکز بهداشت جنوب با نامه‌نگاری با دستگاه‌های قضایی در گرفتن احکام قانونی برای جلوگیری از فعالیت غیرمجاز این فروشندگان سیار به شهرداری کمک کند و شهرداری منطقه نیز با بهره‌گیری از توان اجرایی خود برای به اجرا درآمدن درست این احکام در کنار نیروی انتظامی اقدام کند.

موسوی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۱ طی جلسه‌ای با مرکز بهداشت جنوب تهران در مورد موضوع برخورد با اغذیه‌فروشان غیرمجاز سیار منطقه تصمیمات تازه‌ای گرفتند، ادامه داد:  در این جلسه به معرفی عمده‌ترین محل‌های حضور این اغذیه‌فروشان شامل پاساژ علاءالدین، بوستان دانشجو، خیابان جمهوری، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان حافظ و... پرداخته شد که بیشتر محصولات عرضه‌شده آنها نیز شامل فروش ساندویچ سیب‌زمینی و تخم‌مرغ، فلافل، سمبوسه، کباب لقمه، دل و جگر هستند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha