• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403032113848
  • خبرنگار : 50645

یک روانشناس:

مثبت اندیشی، منطقی نگریستن به مشکلات است

مثبت اندیشی، منطقی نگریستن به مشکلات است

ایسنا/آذربایجان شرقی یک روانشناس گفت: مثبت‌اندیشی ندیدن مشکلات نیست بلکه خوب و منطقی نگریستن به مسائل و مشکلات است، در نگرش مثبت‌اندیشی به ازای هرچیزی که از دست می‌دهیم چیزی را به دست می آوریم.

دکتر علیرضا کافی در کارگاه آموزشی «مثبت اندیشی و تاثیر آن در کیفیت زندگی» در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی افزود: محک بسیار زیبا برای شناخت یک انسان توجه به فکر و اندیشه اوست، می‌توان از طریق  اینکه فرد به چه می اندیشد و چه اعمال و عاداتی دارد به شخصیت یک نفر پی برد.

وی با اشاره به تعریف مثبت اندیشی و تاثیر آن در زندگی، ادامه داد: مثبت اندیشی ندیدن مشکلات نیست بلکه خوب دیدن مسائل و مشکلات هست، به گونه ای که مشکلات را با تدبیر به شیرینی و شکلات تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه در زندگی نباید غصه خورد بلکه باید فکر کرد، اظهار کرد: برخی در زندگی فقط می نالند، که این افراد در آخر می بازند، اینکه دردت را اعلام کنی بد نیست ولی باید در کنار آن تدبیری اندیشید تا راهی برای ارتقای خود و حل مشکلات و مسائل یافت.

وی افزود: چیزی که امروز هستید نتیجه تفکرات و تصمیمات دیروز شماست، تصمیمات ما در زندگی ما تاثیرات بسیار زیادی دارند.

کافی اظهار کرد: متاسفانه سرانه کتابخوانی و مطالعه در کشور بسیار پایین آمده و نوجوانان فقط تست میزنند و کلاس کنکور می‌روند، پدر و مادرها با هدیه دادن کتاب به فرزندان می‌توانند قدرت تحلیل فرزندان خود را با تشویق به مطالعه و تفکر در آن افزایش دهند.

وی با بیان اینکه دوستانی که انتخاب می کنید و کتاب‌هایی که می‌خوانید دنیای شما را عوض می‌کند، افزود: مثبت اندیشی شیوه ای از فکر کردن است که فرد را قادر می سازد نسبت به رفتارها، نگرش‌ها، علایق و استعدادهای خود و دیگران برداشت و تلقی مناسب داشته باشد و با حفظ آرامش و خونسردی بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را در زندگی اتخاذ کند.

مثبت اندیشی، منطقی نگریستن به مشکلات است

وی ادامه داد: در تجارت، مثبت اندیشی کارساز است و معلمی که مثبت اندیش است بر روی دانشجو و دانش آموز تاثیر بسیار بالایی خواهد داشت.

وی گفت: به سختی کار هرگز فکر نکنید و امیدتان به خدا باشد هیچ کسی وجود ندارد که در زندگی طعم شکست را نچشیده باشد، ولی مهم این است که شکست را چگونه ببینیم.

کافی افزود: این جمله «شک هایت را باور نکن و به باورهایت شک نکن» جمله بسیار مهمی است که می تواند شما را در مسیر موفقیت قرار دهد.

وی اضافه کرد: یک ذهن منفی به شما زندگی مثبت نمی دهد، حسادت و چشم وهم چشمی یک ذهن منفی است که باعث از هم پاشیدن کانون گرم خانواده می شود، فضای مجازی با وجود اینکه منبع بسیار خوب مطالعاتی و آموزشی است ولی متاسفانه باعث ایجاد مقایسه و حسادت در بین افراد شده است.

کافی گفت: اولین حسن مثبت اندیشی تغییر نگرش در زندگی فرد است که موجب بهتر شدن عملکرد فرد  می شود، نتیجه مثبت اندیشی آرامش بیشتر و استرس کمتر است.

وی افزود: مثبت اندیشی موجب بهبود و افزایش روابط اجتماعی می شود که این امر باعث موفقیت و افزایش درآمد فرد می شود، همچنین افراد مثبت اندیش، شاد و خوشحال تر بوده و بخشنده تر و قدرتمند تر از دیگران هستند و عمر طولانی تر نیز دارند .

کافی با اشاره به راهکارهای مثبت اندیشی، گفت: روز خودرا با لبخند و یک فکر مثبت کوچک در اول صبح اعاز کنید که میتواند کل روزتان را تغییر دهد، تبسم باعث می شود افکار منفی و ناراحت کننده جای خود را به افکار مثبت دهد، لبخند بهترین سیستم روشنایی صورت، سرد کننده سر و گرم کننده قلب است.

وی با اشاره به اینکه مثبت اندیش‌ها نیمه پر لیوان را بیشتر می ببینند، افزود: در جهان هستی هم خوبی هست و هم زشتی، اما انتخاب با خود ما هست که بیشتر به کدام توجه می کنیم، اگر میدانستیم که رفتارمان چقدر قدرتمند هستند حتی برای یک لحظه هم منفی فکر نمی‌کردم.

این روانشناس با اشاره به تاثیر باور در زندگی، اضافه کرد: باور انسان بر نگرش او تاثیر گذار است و نگرش بر فعالیت و فعالیت نیز در زندگی فرد تاثیر گذار است، پس چرخه زندگی نشات گرفته از باور است. با افکار زیبا زندگی کنید چون زندگی به اندازه فکرهای شما زیبا می شود، زیبا بیندیشیم و به آن عمل کنیم.

مثبت اندیشی، منطقی نگریستن به مشکلات است

مثبت اندیشی، منطقی نگریستن به مشکلات است

مثبت اندیشی، منطقی نگریستن به مشکلات است

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۰۱:۱۹

مطالب مفید زیادی ارائه شد. خوشحالم که توفیق شرکت رو داشتم و از تمامی کسانی که تدارک چنین جلسه ای رو دیده بودن واقعا ممنونم.