• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۷
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403032214371
  • خبرنگار : 71533

بسته خبری شامگاه ۲۱ خرداد ایسنا

هشدار مدیریت بحران/ ماجرای نزاع ۱۵ شرور/ تازه‌ترین آمار مشارکت در انتخابات

هشدار مدیریت بحران/ ماجرای نزاع ۱۵ شرور/ تازه‌ترین آمار مشارکت در انتخابات

هشدار مدیریت بحران به شهروندان تهرانی، معامله ۳۱ هزار سکه در حراج مرکز مبادله ارز و طلا، دیدار نمایندگان حماس و جهاد اسلامی و آغاز تبلیغات تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمههوری از مهمترین اخبار شامگاهی ۲۱ خرداد ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه ۲۱ خردادماه اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

آخرین آمار از میزان مشارکت در انتخابات 

دانشگاه - ابراهیم شیرعلی رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایرانِ (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی با اعلام انجام دو موج نظرسنجی در سطح ملی از سوی این مجموعه، اظهار کرد: نتایج موج دوم نظرسنجی ایسپا نشان داد، ۴۴.۴ درصد از شهروندان گفته‌اند قطعا در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت خواهند کرد و ۷.۳ درصد اشاره داشتند به احتمال زیاد در این انتخابات شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: ۲۸.۷ درصد از مردم نیز بیان داشتند به هیچ وجه در این انتخابات شرکت نخواهند داشت و نزدیک به ۱۵ درصد نیز گفته‌اند هنوز برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات تصمیم نگرفته‌اند و مردد هستند.  

هشدار مدیریت بحران/ ماجرای نزاع ۱۵ شرور/ تازه‌ترین آمار مشارکت در انتخابات

اعلام تازه‌ترین مواضع سه کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری

سیاسی - امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نخستین کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بود که عصر دوشنبه با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی، با بیان اینکه اقتصاد باید ملی و مردمی شود، اظهار کرد: لازم است خصوصی‌سازی انجام شود و مردم، سهام‌داران دارایی‌های دولت شوند.

محمدباقر قالیباف نیز دومین کاندیدای انتخابات بود که با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی، با بیان اینکه «در پی ایجاد تحول هستم»، گفت: اگر تولید ثروت و رشد اقتصادی با عدالت و توام نباشد، ممکن است دوباره مشکلات سخت‌تری ایجاد کند و به همین دلیل شعارم «دولت خدمت و پیشرفت» با محوریت برنامه هفتم توسعه کشور است.

مسعود پزشکیان هم سومین کاندیدای انتخابات بود که شامگاه دوشنبه در برنامه‌ای تلویزیونی، با بیان اینکه «نمی‌توانیم با تصمیمات خلق‌الساعه به اهداف دست یابیم»، یادآور شد: زمانی که توانستیم با مردم آشتی کنیم و اعتماد سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار را جلب کنیم و به کارشناس و تولیدکننده احترام بگذاریم، دستیابی به اهداف اقتصادی نیز امکان‌پذیر است.

هشدار مدیریت بحران/ ماجرای نزاع ۱۵ شرور/ تازه‌ترین آمار مشارکت در انتخابات

 ادامه تلاش‌ها برای شراکت راهبردی ایران و روسیه

جهان -  در دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه و علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر  اهمیت ادامه تلاش‌ها برای تشکیل یک شراکت راهبردی میان روسیه و ایران بر اساس خط مشی‌های سیاسی تعیین شده توسط رهبران دو کشور و همچنین تعهد به اجرای بی‌قید و شرط تمامی پروژه‌ها و زمینه‌های همکاری که در دولت سیزدهم برای آن توافق شده بود، تاکید شد.  

رایزنی حماس و جهاد اسلامی برای توافق آتش‌بس در غزه

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دیداری با اشاره به شروط موافقت مقاومت با توافق آتش‌بس در غزه تاکید کردند هرگونه توافق با رژیم صهیونیستی باید متضمن آتش‌بس پایدار و شامل خروج کامل نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از غزه باشد.

دو طرف همچنین بر وحدت مقاومت فلسطین در میدان نبرد و عرصه سیاسی برای تحقق اهداف ملت فلسطین تاکید کردند.

هشدار مدیریت بحران/ ماجرای نزاع ۱۵ شرور/ تازه‌ترین آمار مشارکت در انتخابات

تکذیب افزایش قیمت محصولات ایران‌ خودرو

اقتصادی - در پی انتشار مطلبی در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو، پیگیری‌ها و بررسی‌های خبرگزاری ایسنا نشان داد قیمت‌ محصولات این شرکت منطبق با آخرین قیمت‌های مصوب شورای رقابت است.

معامله نزدیک به ۳۱ هزار سکه 

 براساس اعلام مرکز مبادله ارز و طلا ایران، دوازدهمین حراج سکه طلا دوشنبه (۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۳) برگزار شد که با تخصیص ۱۴ هزار و ۸۹۴ قطعه ربع سکه، ۱۱ هزار و ۸۴۵ قطعه تمام سکه و ۴۱۹۴ قطعه نیم سکه به پایان رسید.

از مجموع ۱۸ هزار و ۳۴۶ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۱۴ هزار و ۸۹۴ قطعه با میانگین قیمت ۱۳ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

هشدار مدیریت بحران به تهرانی‌ها

اجتماعی - مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال وزش باد شدید و بروز گرد و خاک به ویژه در نیمه غربی، جنوبی، مرکزی و ارتفاعات این استان هشدار داد. حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید و توفان لحظه‌ای گرد و خاک اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی این مخاطره از ظهر امروز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه آغاز شده و تا پایان روز سه شنبه ۲۲ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

هشدار مدیریت بحران/ ماجرای نزاع ۱۵ شرور/ تازه‌ترین آمار مشارکت در انتخابات

بازداشت ۱۵ شرور در حین نزاع گروهی 

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری عاملان ایجاد نزاع و درگیری در محدوده قلعه نو، خبر داد. سرهنگ محمدقاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد:‌ اعلام وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی با سلاح سرد و ایجاد تنش و رعب و وحشت در بین شهروندان در محدوده قلعه نو که موجب ایجاد تنش و برهم زدن آسایش اهالی آن منطقه شده بود، با حضور به موقع پلیس در محل و شلیک چند تیر هوایی به دستگیری هر ۱۵ نفر عامل اصلی درگیری که یکی از آنها از اراذل و اوباش دارای سطح است، منجر و ۷ قبضه سلاح سرد شامل قمه و چاقو از آنان کشف و ضبط شد.

همچنین رئیس اداره مبارزه با سرقت منزل پلیس آگاهی فراجا از شناسایی و دستگیری ۴۳۷ سارق و مالخر و کشف ۶۴۱ فقره سرقت در طرح عملیاتی مبارزه با سرقت منزل در سراسر کشور خبر داد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نیز در گفت‌وگو با ایسنا، از دستگیری یک تیم ۱۲ نفره که پس از اجاره کارت‌های بانکی، اقدام به ایجاد چندین سایت شرط بندی و تبلیغ آن در شبکه‌های اجتماعی کرده بودند، خبر داد و گفت که این افراد به بهانه پیش‌بینی بازی‌های یورو ۲۰۲۴ از کاربران کلاهبرداری کرده بودند.

دستگیری قاچاقچی سابقه دار مواد مخدر با میزان قابل‌توجهی تریاک و شیشه هم خبر دیگری بود که رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ آن را اعلام کرد و در تشریح جزئیاتش، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد روانگردان توسط یکی از موادفروشان سابقه دار و رصد شبانه‌روزی دامنه فعالیت متهم مشخص شد، او به تازگی مقادیر قابل توجهی مواد روانگردان را از یکی از استان‌های جنوبی کشور تهیه کرده و قصد توزیع آن در پایتخت را دارد که تیم‌های عملیاتی پلیس پس از چندین ساعت رصد، بررسی و گشت‌زنی نامحسوس در محورهای مواصلاتی پایتخت موفق شدند متهم را در حالی‌که با یک دستگاه خودرو سواری پراید در حال حرکت در مسیر بود، شناسایی، متوقف و دستگیر کنند.

هشدار مدیریت بحران/ ماجرای نزاع ۱۵ شرور/ تازه‌ترین آمار مشارکت در انتخابات

 ترکیب تازه لیگ برتر فوتبال

ورزشی - هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران با ۹ دیدار در شهرهای مختلف پیگیری شد که در مهم‌ترین بازی چادرملو اردکان موفق شد با تک گل ۳ امتیازی سیدعلی یحیی‌زاده، دریای بابل را شکست دهد و با ۷۳ امتیاز در رده دوم قرار گیرد که با توجه به قانون بازی رودررو، از تیم فجر سپاسی پیش افتاد و به‌عنوان دومین تیم، بعد از خیبر خرم‌آباد به لیگ برتر صعود کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha