• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403032113928
  • خبرنگار : 71963

یادداشت

نظرسنجی‌های هشدار دهنده برای ترامپ

نظرسنجی‌های هشدار دهنده برای ترامپ

نظرسنجی CBS News/YouGov نشان می دهد که ترامپ حدود ۵۰ درصد آرا و بایدن ۴۹ درصد آرا را در سطح ملی کسب خواهند کرد. در ایالات کلیدی که مطابق ساختار کالج الکترال، برنده و بازنده انتخابات را تعیین خواهند کرد، بایدن ۵۰ درصد و ترامپ ۴۹ درصد آرا را کسب کرده اند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که محکومیت اخیر ترامپ در پرونده حبس پول در نیویورک برای اکثر رای دهندگان جمهوریخواه اهمیتی ندارد اما درصد اندکی از اعضای این حزب را بر آن ساخته تا دست از حمایت ترامپ بکشند.

به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی جدید CBS News، بایدن و ترامپ ادر نظرسنجی های ملی و ایالتی در وضعیتی یکسان قرار گرفته اند. کاهش آرای ترامپ در نظرسنجی های جدید، معلول رویگردانی بخشی از رای دهندگان مستقل و البته درصد کمی از جمهوری خواهان در خصوص حمایت از وی بوده است. صدور حکم دادگاه منتهن علیه رئیس جمهور سابق آمریکا، مهم ترین نقش را در این خصوص ایفا نموده و قدرت مانور جمهوریخواهان در ایالاتی مانند آریزونا، جورجیا، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسیکانسین را کاهش داده است. همچنین در ایالاتی مانند اوهایو و فلوریدا که آرای آنها در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ به سود ترامپ به گردش در آمد نیز سیگنالهایی دال بر کاهش حجم سبد رای جمهوریخواهان به گوش می رسد که آنها را نگران ساخته است. با این حال ترامپ و همراهانش معتقدند کاهش آرای آنها در برهه کنونی، مقطعی بوده و دوباره سیر صعودی خود را در رقابت با بایدن طی خواهند کرد.

نظرسنجی CBS News/YouGov نشان می دهد که  ترامپ حدود ۵۰ درصد آرا و بایدن ۴۹ درصد آرا را در سطح ملی کسب خواهند کرد. در ایالات کلیدی که مطابق ساختار کالج الکترال، برنده و بازنده انتخابات را تعیین خواهند کرد، بایدن ۵۰ درصد و ترامپ ۴۹ درصد آرا را کسب کرده اند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که محکومیت اخیر ترامپ در پرونده حبس پول در نیویورک برای اکثر رای دهندگان  جمهوریخواه اهمیتی ندارد اما درصد اندکی از اعضای این حزب را بر آن ساخته تا دست از حمایت ترامپ بکشند. بیشترین تاثیرگذاری ( حکم دادگاه منتهن) معطوف به رای دهندگان مستقل بوده، جایی که ۲۴ درصد آنها می گویند محکومیت نهایی ترامپ جایی برای حمایت آنها از رئیس جمهور سابق آمریکا باقی نگذاشته است.

یکی دیگر از موضوعاتی که در این خصوص قابل اهمیت است، معطوف به آرای رنگین پوستان و گردش آنها به سود بایدن است. درصد از رای دهندگان احتمالی سیاه پوست گفتند که از بایدن حمایت خواهند کرد، در حالی که ۱۸ درصد گفتند از ترامپ حمایت خواهند کرد.سیاستهای مهاجرتی سخت گیرانه ترامپ، نقش به سزایی در گردش آرای رنگین پوستان به سود بایدن ایفا نموده است. ۵۴ درصد از زنان نیز تاکید کرده اند که در انتخابات ریاست جمهوری از بایدن حمایت  می کنند، در حالی که ۴۵ درصد از ترامپ حمایت می کنند. در میان رای دهندگان مستقل، ۵۰ درصد از بایدن و ۴۸ درصد از ترامپ حمایت می کنند. این در حالیست که آنچه منجر به پیروزی رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی شد، حمایت ۶۰ درصدی رای دهندگان مستقل از وی در برابر هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات بود.

این نظرسنجی در حالی انجام می شود که دو نامزد پیشتاز در آستانه برگزاری رقابت انتخاباتی در ماه نوامبر هستند.با این حال مطابق آنچه بسیاری از موسسات نظرسنجی در آمریکا نسبت به آن اذعان کرده اند، نتایج منتشر شده در نظرسنجی های ملی و ایالتی حداقل در برهه کنونی قابل استناد نیست زیرا هفته های پایانی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، جنس و ماهیت آرای افراد فعال در انتخابات را مشخص خواهد ساخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha