• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403032516849
  • خبرنگار : 71675

مسعود شجاعی: یقین دارم که فوتبال کاملا پاک نمی‌شود

مسعود شجاعی: یقین دارم که فوتبال کاملا پاک نمی‌شود

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال گفت: همیشه سعی کرده‌ام به اندازه خودم به فوتبال پاک کمک کنم چون ماهیت خود فوتبال قشنگ است که این همه درباره آن صحبت می‌شود که می‌تواند پدیده‌ای به این بزرگی باشد که سبب خوشحالی مردم شود.

به گزارش ایسنا، مسعود شجاعی در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره مربیگری فوتبال درجه A آسیا که در مرکز ملی فوتبال با حضور مربیان نخبه لیگ برتر، بازیکنان و پیشکسوتان در حال برگزاری است، اظهار کرد: این کلاس‌ها اگر کلیشه‌ای نشود مطمئنا با حضور اساتیدی همچون پورهمت، دلگرم و ... به ما کمک می‌کند. فکر می‌کنم با حضور دوستان و بازیکنان پیشین، از گفتمانی که شکل می‌گیرد با استفاده از تجربیات آنها قطعا کلاس خیلی خوب و پرباری خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که ابتدا شروع خوبی در لیگ داشتید اما اواخر لیگ بازیکنان انگیزه زیادی نداشتند، گفت: دوست نداشتم اینجا درباره لیگ صحبتی داشته باشم اما به خاطر احترامی که برای رسانه قائل هستم باید بگویم همانطور که شما اشاره داشتید متاسفانه یکسری پارامترها و فاکتورهایی همچون هوادار و تماشاچی وجود داشت که ما نداشتیم. یکی دیگر از این فاکتورها مسائل مالی و انگیزشی بیرونی بود که از این فاکتورها نیز بی‌بهره بودیم. به جز بحث پاداش‌ها مشکلات مالی زیادی داشتیم که این مسائل به افت عملکرد بازیکنان دامن زد. هیچ وقت در فوتبال با این موضوع مواجه نشده بودم که یک تیم زمانی که اینقدر بی‌انگیزه می‌شود چگونه باید با آن روبه‌رو شد. سعی می‌کردم تمام راه‌ها را تا جایی که عقلم می‌رسید با کمک دوستان و همکارانم جلو بروم اما امکان‌پذیر نبود.

شجاعی همچنین درباره مسائل اخیر و فساد در فوتبال خاطرنشان کرد: به‌شخصه از این داستان خیلی خوشحالم امیدوارم ادامه‌دار باشد و پیگیری شود. همیشه سعی کرده‌ام به اندازه خودم به فوتبال پاک کمک کنم چون ماهیت خود فوتبال قشنگ است که این همه درباره آن صحبت می‌شود که می‌تواند پدیده به این بزرگی باشد که سبب خوشحالی مردم شود. وقتی این گونه مسائل در آن دخیل می‌شود از کیفیت و جذابیت آن کاسته می‌شود به ویژه برای نسل‌های جدید که وارد فوتبال می‌شوند الگوی بدی خواهد بود اگر همین طور تداوم داشته باشد. خوشحالم این داستان اتفاق افتاده امیدوارم که خیلی سفت و سخت مسئولین پیگیری کنند تا همه عاملان آن مشخص شوند تا فوتبال پاک شود که البته یقین دارم که کاملا پاک نمی‌شود اما شروع خوبی است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درباره برنامه خودش گفت: هنوز تصمیم خاصی نگرفته‌ام اما قرار است با باشگاه هوادار هفته آینده مذاکره‌ای داشته باشم تا ببینیم به نتیجه می‌رسم یا خیر؟ اما هنوز تصمیم نگرفته‌ام.

او در پاسخ به این پرسش که آیا علاقه ای برای حضور در باشگاه بزرگی دارد یا خیر، افزود: فرقی نمی‌کند چیزی که ایده‌آلم هست این است باشگاهی که زیرساخت و ساختار داشته باشد که در آن به‌راحتی کار کرد تا تمرکز را روی فوتبال و زمین بگذاریم تا این که بتوانیم یک تیم خوب درست کنیم.

شجاعی در پایان در پاسخ به این پرسش با توجه به این که سال گذشته اولین تجربه مربیگری شما بود آیا از عملکرد خودتان راضی بودید یا خیر، خاطرنشان کرد: من که نمی‌توانم بگویم راضی بودم اما برای شروع بد نبود ولی مطمئننا که راضی نبودم و ایده‌ من چیزهای دیگری بود. فکر می‌کنم اگر در بازی آخر همان طور که شروع کردیم به پایان می‌رساندیم تقریبا همان چیزی بود که خودم فکر می‌کردم و می‌خواستم اما این هم شروع کار بود و تجربه کسب کردم، اتفاقی که افتاد برای اولین بار بود که مواجه می‌شدم به نظر خودم درس بزرگی به من داد که برای آینده استفاده کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha