• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403032617213
  • خبرنگار : 50260

آغاز عملیات آسفالت آزادراه کاشان – اصفهان

آغاز عملیات آسفالت آزادراه کاشان – اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان - اصفهان گفت: اجرای عملیات آسفالت این مسیر به طول مسیر ۱۶۳ کیلومتر با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و اداره کل راه‌سازی استان اصفهان با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی سرمایه‌گذار پروژه‌ آغاز شده است.

سید حامد مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اجرای عملیات آسفالت و اصلاح روکش آسفالت آزادراه کاشان - اصفهان با حضور دو پیمانکار از اردیبهشت امسال شروع شده و تا کنون در مسیر رفت و برگشت آزادراه ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت برای بهسازی و روکش انجام شده است.

وی افزود: عملیات ارتقا سطح کیفیت آزادراه در پنج بخش آسفالت و اصلاح روکش، درزگیری آسفالت، جایگزینی نیوجرسی بتونی مفصل‌دار با گارد ریل‌های فلزی، خط‌کشی و عملیات تعمیر حفاظ گاردهای میانی و کناری به طور هم‌زمان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان – اصفهان، تصریح کرد: موافقت معاون اول رئیس‌جمهور در سفر هیئت دولت به استان اصفهان برای تأمین ۲۰ هزار تن قیر آزادراه هنوز به نتیجه نرسیده است که در صورت تحقق این مصوبه و ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تعهد شده، شرایط موجود آزادراه برای رضایت شهروندان تا پایان سال جاری ارتقا بخشیده می‌شود.

مرتضوی تأکید کرد: قیمت هر تن قیر از ۱۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۶ به حدود ۲۰۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است که این ناترازی، هزینه نگهداری آزادراه را افزایش داده است ضمن اینکه خسارت استهلاک عبور وسایل نقلیه سنگین در آزادراه، مانعی جدی برای بهبود ارائه خدمت به هموطنان شده است.

وی ، افزود: عملیات لکه‌گیری دستی در مسیرهای رفت و برگشت به طول ۱۵ کیلومتر با صرف دو هزار تن آسفالت ترمیمی برای ایمن‌سازی نسبی مسیر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان – اصفهان، گفت: با تکمیل رینگ موازی آزادراه از اردستان – بادرود- کاشان - قم و انتقال تردد وسایل نقلیه سنگین به آن مسیر، سطح ایمنی تردد خودروهای سواری و حمل و نقل عمومی می‌تواند علاوه بر کاهش تصادف‌های آزادراه کاشان – اصفهان، عمر مفید روکش آسفالت آزادراه را نیز از ۹ به ۱۵ سال افزایش دهد.

بهره‌برداری آزادراه کاشان – نطنز - اصفهان در سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسید که نگهداری از آن در اختیار شرکتی قرار گرفت و از ابتدای سال ۹۳، نگهداری و بهره‌برداری از این پروژه به شرکت دیگری واگذار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha