سید حامد مرتضوی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: اجرای عملیات آسفالت و اصلاح روکش آسفالت آزادراه کاشان - اصفهان با حضور دو پیمانکار از اردیبهشت امسال شروع شده و تا کنون در مسیر رفت و برگشت آزادراه ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت برای بهسازی و روکش انجام شده است.
وی افزود: عملیات ارتقا سطح کیفیت آزادراه در پنج بخش آسفالت و اصلاح روکش، درزگیری آسفالت، جایگزینی نیوجرسی بتونی مفصلدار با گارد ریلهای فلزی، خطکشی و عملیات تعمیر حفاظ گاردهای میانی و کناری به طور همزمان آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان – اصفهان، تصریح کرد: موافقت معاون اول رئیسجمهور در سفر هیئت دولت به استان اصفهان برای تأمین ۲۰ هزار تن قیر آزادراه هنوز به نتیجه نرسیده است که در صورت تحقق این مصوبه و ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تعهد شده، شرایط موجود آزادراه برای رضایت شهروندان تا پایان سال جاری ارتقا بخشیده میشود.
مرتضوی تأکید کرد: قیمت هر تن قیر از ۱۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۶ به حدود ۲۰۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است که این ناترازی، هزینه نگهداری آزادراه را افزایش داده است ضمن اینکه خسارت استهلاک عبور وسایل نقلیه سنگین در آزادراه، مانعی جدی برای بهبود ارائه خدمت به هموطنان شده است.
وی ، افزود: عملیات لکهگیری دستی در مسیرهای رفت و برگشت به طول ۱۵ کیلومتر با صرف دو هزار تن آسفالت ترمیمی برای ایمنسازی نسبی مسیر انجام شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان – اصفهان، گفت: با تکمیل رینگ موازی آزادراه از اردستان – بادرود- کاشان - قم و انتقال تردد وسایل نقلیه سنگین به آن مسیر، سطح ایمنی تردد خودروهای سواری و حمل و نقل عمومی میتواند علاوه بر کاهش تصادفهای آزادراه کاشان – اصفهان، عمر مفید روکش آسفالت آزادراه را نیز از ۹ به ۱۵ سال افزایش دهد.
بهرهبرداری آزادراه کاشان – نطنز - اصفهان در سال ۱۳۸۲ به بهرهبرداری رسید که نگهداری از آن در اختیار شرکتی قرار گرفت و از ابتدای سال ۹۳، نگهداری و بهرهبرداری از این پروژه به شرکت دیگری واگذار شده است.
انتهای پیام
نظرات