• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403032617416
  • خبرنگار : 50121

رئیس اداره مخابرات اردستان:

واگذاری اینترنت فیبر نوری منازل در اردستان آغاز شد

واگذاری اینترنت فیبر نوری منازل در اردستان آغاز شد

ایسنا/اصفهان رئیس اداره مخابرات شهرستان اردستان گفت: واگذاری سرویس اینترنت فیبر نوری منازل و کسب و کارها در نقاط محدود از شهرهای اردستان و زواره آغاز شد.

حمیدرضا ترکیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز مجموع اعتبارات جذب شده در حوزه مخابرات شهرستان بیش از ۷۵ میلیارد تومان بوده است. این پروژه‌ها شامل شبکه فیبرنوری در نقاط شهری، بهره‌برداری از سایت‌های موبایل در نقاط روستایی و افزایش پهنای باند اینترنت و غیره است.

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و با توجه به درخواست‌های مردمی یک سایت موبایل فول تکنولوژی با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در روستای ماست‌بندی اردستان راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره مخابرات اردستان با بیان اینکه اعتبار این پروژه از محل «یو اس او» وزارت ارتباطات جذب شده است، گفت: با بهره‌برداری کامل از این سایت موبایل اهالی روستاهای ماست‌بندی، لاسیب، علی‌آباد، توتکان و بخشی از جاده اردستان به اصفهان که تا قبل از این دچار مشکلاتی بودند می‌توانند اینترنت نسل چهارم را دریافت کنند.

ترکیان تصریح کرد: برای اولین بار در شهرستان، با حمایت‌های صورت گرفته امکان واگذاری سرویس فیبر نوری با سرعت ۵۰۰ مگ به مشترکان شهر اردستان و زواره فراهم شده است. مخابرات اردستان برنامه‌ای برای توسعه فیبر نوری دارد، ولی اولویت با مناطقی خواهد بود که متقاضی داشته باشد.

وی در خصوص هزینه‌های این خدمت گفت: تأمین فیبر نوری تا درب منازل رایگان است و پس از آن با توجه به درخواست متقاضیان در محیط‌های شخصی، هزینه‌های مختلفی برای خرید اشتراک توسط اپراتورها دریافت می‌شود. البته به دلیل وضعیت اقتصادی و معیشتی تخفیفات و حمایت‌هایی ویژه‌ای را برای متقاضیان در نظر گرفتیم.

رئیس اداره مخابرات اردستان در خصوص گلایه ساکنین شهرک امام حسن و ۲۰۹ اردستان درباره وضعیت اینترنت، گفت: یکی از برنامه‌های مخابرات شهرستان جانمایی برای ایجاد سایت جدید در این دو شهرک است، اما هنوز موفق به جانمایی و خرید تجهیزات نشدیم که امیدواریم با حمایت مسئولان شهرستان این مطالبه پاسخ داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha