• پنجشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۴ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1404012110515
  • خبرنگار : 50123

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تونل زره به‌عنوان پروژه اولویت‌دار باید به اتمام برسد

تونل زره به‌عنوان پروژه اولویت‌دار باید به اتمام برسد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه تونل زره برای من و منطقه یک اولویت جدی است که باید با تزریق اعتبار به اتمام برسد.

هوشنگ بازوند امروز ۲۱ فروردین در دومین روز سفر خود به چهارمحال بختیاری در بازدید از تونل زره با بیان اینکه این تونل پروژه‌ای است که به گفته مسئولان ۲۰ سال به همین شکل باقی مانده و باید به هر شکلی به اتمام برسد، اظهار کرد: در مجموع اکنون پیشرفت پروژه حدود ۵۰ درصد است و اعتبار زیادی لازم دارد، لذا مصمم هستم که به دنبال تامین اعتبار آن بروم تا پروژه تمام شود، اما قول نمی‌دهم که حتماً تمام می‌شود، زیرا لازمه آن برای اتمام اعتبار است.

وی گفت: برای گرفتن اعتبار باید لاجرم رایزنی کنیم و برنامه جدیدی ارائه دهیم تا بتوانیم با تزریق اعتبار پروژه را به اتمام برسانیم اما این پروژه برای من به عنوان معاون وزیر یک اولویت است که باید به اتمام برسد، حتماً برای منطقه هم یک اولویت جدی است. 

مردم از وضعیت حمل و نقل احساس رضایت کافی ندارند

هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دراین چند روز سفری که به استان داشتیم به این نکته پی بردم که مردم از وضعیت حمل و نقل رضایتمندی بالایی ندارند و احساس می‌کنند این جاده‌ها شرایط مناسبی را برای آن‌ها ندارد.

وی اظهار کرد: شرکت ساخت، تعدادی پروژه‌ در دست اقدام دارد که برخی از این پروژه‌ها را به استان تنفیذ کرده است.

وی در ادامه افزود: پروژه‌هایی که به این استان تنفیذ شده است روال خود را طی می‌کند اما آن پروژه‌هایی که در دست ماست پروژه‌هایی بوده که مطالعه شده و سریعاً به پیمان می‌روند و آن‌هایی که مطالعه نشده حتماً مطالعه آن را انجام می‌دهیم. 

بازوند ادامه داد: بعضی از محورها مانند محور بروجن_لردگان به اتمام رسیده ولی واقعیت این است که تقاطع‌های آن همچنان ناقص هستند که ان‌شاءالله این‌ها را تا تیرماه به پیمان می‌رسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با نبود آزاد راه در این استان گفت: این استان درحال حاضر آزادراه ندارد ولی حتما مطالعات آزادراه را ما برای این استان شروع می‌کنیم، همچنین دولت آمادگی ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری را برای این پروژه دارد که مابقی آن توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد.

بازوند در رابطه با کوریدورهای ریلی گفت: این کوریدورها که در کشور وجود دارند باید زیرساخت و زمینه‌ آن را برای چهارمحال و بختیاری فراهم کنیم تا استان در مسیر این کوریدورها قرار گیرد، البته راه آهن در دست اقدام است و شهرکرد به عنوان مرکز استان، بیست و پنجمین مرکز استانی‌ست که به شبکه ریلی متصل می‌شود

وی بیان کرد: راه‌آهن تا پایان دولت چهاردهم به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین ریل‌گذاری آن در خرداد انجام خواهد شد.

به گفته وی، کوریدورهای بزرگراهی از وضعیت خوبی برخوردار هستند و این موضوع را تعریف کردیم و در حال انجام است.

بازوند در پایان خاطرنشان کرد: مطمئناً اگر این پروژه‌ها انجام بگیرد آمار تلفات جاده‌ای استان کاهش پیدا می‌کند.

همچنین جعفر مردانی، استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امید است مدیران مجموعه راه و شهرسازی در انجام این برنامه‌ها مصمم باشند و اراده ما برهمین است که مصوباتی که در حضور معاون وزیر مطرح شد را به ترتیب اولویت و مورد به مورد به انجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: امید است در مرکز کمک شود تا چهارمحال و بختیاری به عنوان بیست و پنجمین استان به خط ریلی دست پیدا کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۴-۰۱-۲۱ ۱۵:۲۲

من که اهل این استان هستم تا به حال اسم این تونل را هم نشنیده ام! کجاست؟

avatar
دیروز ۰۱:۰۷

تونل زره واقع در خط ارتباطی جاده شهرکرد به خوزستان و مسیر ارتباطی از مرکز استان به بخش ناغان ،شهرستان اردل ،بخش میانکوه و سد کارون چهار قرار داره که مسافت را به میزان ۳۵ الی ۴۰ دقیقه کوتاهتر و امن تر میکنه،این تونل به مدت ۳۰ سال خواسته مردم منطقه اس

avatar
دیروز ۱۷:۲۰

با احداث جاده اصفهان بروجن لردگان خوزستان شهرکرد بن‌بست شده و برای بازگرداندن شهرکرد به مسیر دارند هزینه های بسار زیادی می کنند که بروجن را از مسیر خارج کنند، مانند خط آهن که اینکار را کردند، هیچ توجیه اقتصادی این جاده نداره