• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403032617800
  • خبرنگار : 50060

استاندار قزوین:

قلب گردشگری تاریخی و مذهبی قزوین احیا می‌شود

قلب گردشگری تاریخی و مذهبی قزوین احیا می‌شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: دولتخانه صفوی، بقعه چهار انبیا و امامزاده صالح(ع) که در نزدیکی این فضا قرار دارد قلب گردشگری تاریخی و مذهبی شهر قزوین هستند و احیای ظرفیت‌های آن می‌تواند منجر به شکوفایی گردشگری استان شود.

محمدمهدی اعلایی روز شنبه ۲۶ خرداد در آیین امضای تفاهمنامه طرح ساماندهی و توسعه بقعه پیغمبریه و امامزاده صالح(ع)، گفت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های قابل توجه استان قزوین حوزه گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی است و استان در این حوزه‌ها ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد.

وی اظهار کرد: برنامه امروز ورود به فاز اجرایی یکی از برنامه‌های استان در راستای توسعه گردشگری استان که در ۲ سال گذشته مورد توجه و پیگیری استان بوده است و امیدواریم هرچه سریعتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اعلایی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین یکی از تأکیدات مجموعه مدیریتی استان به برنامه‌ریزان سفر، بازدید ایشان از ظرفیت‌های گردشگری و توجه به این حوزه پر ظرفیت بود، موضوعی که مورد توجه قرار گرفت و رئیس جمهور شهید بازدیدی داشتند و دستوراتی صادر کردند که بخش عمده‌ای وارد فاز اجرایی شده و بخش دیگر هم در حال اجرایی شدن است.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی تصریح کرد: دولتخانه صفوی، بقعه چهار انبیا و امامزاده صالح(ع) که در نزدیکی این فضا قرار دارد قلب گردشگری تاریخی و مذهبی شهر قزوین هستند و احیای ظرفیت‌های آن می‌تواند منجر به شکوفایی گردشگری استان شود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور و مصوبه سفر، آزادسازی‌هایی برای احیای دولتخانه صفوی در نظر گرفته شده که در این راستا جایگزینی دبیرستان پاسداران و مجموعه ورزشی با تمام توان در دستور کار قرار دارد و به زودی این مجموعه‌ها در اختیار میراث فرهنگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برای اجرای پروژه امروز هم جلسات متعددی در سطح مسئولان ملی برگزار شده است و آزادسازی‌ها و طراحی‌های جدیدی انجام خواهد شد و به طوری که ارتباط این بقعه با دولتخانه صفوی هم برقرار می‌شود.

اعلایی اظهار کرد: مرمت گراندهتل از دیگر دستورات رئیس جمهور بود که با پیگیری و زحمات انجام شده پس از چند سال توقف، مجددا با جذب سرمایه‌گذار در فرآیند بازسازی قرار گرفته است و این ظرفیت هم به پیشرفت گردشگری کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، استاندار قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در سایر حوزه‌های گردشگری استان هم اقدامات قابل توجهی رخ داده است، البته اقدامات زیادی هم در حال انجام است که پس از نهایی شدن به طور قطع اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha