• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403041409550
  • خبرنگار : 71263

رقیب هندی توییتر به آخر خط رسید

رقیب هندی توییتر به آخر خط رسید

شبکه اجتماعی هندی «کو» (Koo)که خود را به عنوان رقیب ایکس (توییتر سابق) ‌ معرفی کرده بود، به دنبال شکست مذاکرات خرید این پلتفرم، تعطیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، با وجود آن که «کو»، بیش از ۶۰ میلیون دلار تامین مالی از سرمایه‌گذاران برجسته‌ای نظیر «تایگر گلوبال» و «اکسل» جذب کرده بود، با چالش‌های قابل توجهی در گسترش پایگاه کاربران خود و درآمدزایی در دو سال گذشته روبرو بود.

پایگاه فناوری تِک کرانچ در فوریه گزارش کرده بود «کو» سرگرم مذاکرات فروش با استارتاپ رسانه اینترنتی «دیلی هانت» است که پنج میلیارد دلار ارزش دارد. اما موسسان «کو» روز چهارشنبه اعلام کردند مذاکرات مذکور به توافق نرسید.

آپرامیا رادهاکریشنا و مایانک بیداواتکا، موسسان «کو» در پستی در لینکدین نوشتند: ما شراکت را با شرکت‌های اینترنتی بزرگتر، تشکیلات بزرگ و مراکز رسانه‌ای کاوش کردیم اما هیچ کدام از این مذاکرات به نتیجه‌ای که می‌خواستیم نرسید. اکثر آنها نمی‌خواستند با شرکت شبکه اجتماعی که محتوای آن توسط کاربران تولید می‌شود، معامله کنند.

پلتفرم «کو» تلاش کرد با فراهم کردن گزینه ارسال پیام به زبان‌های بومی متعدد در فضایی شبیه ایکس، کاربران را در هند جذب کند. این پلتفرم در ابتدا در دوران تنش میان توییتر و دولت هند، در هند محبوب شد. این اختلاف پس از آن درگرفت که توییتر حاضر به قبول درخواست‌های دولت هند برای حذف محتوا نشده بود.

جک دورسی، یکی از موسسان توییتر، سال گذشته مدعی شد دولت هند تهدید کرده بود این شبکه اجتماعی را مسدود خواهد کرد و به خانه کارمندان آن یورش برده بود. اما دولت هند، به کلی ادعاهای دورسی را تکذیب کرد.

«کو» از این وضعیت بهره برداری کرد و تلاش کرد گزینه مقبول‌تری باشد و متعهد شد به مقررات بومی پایبند خواهد بود. این رویکرد، سیاستمداران برجسته متعددی را به این پلتفرم جذب کرد اما تقریبا هیچ کدام از حزب مخالف دولت نبودند. این استارتاپ همچنین پلتفرم هم نام خود را به برزیل توسعه داد.

موسسان «کو» گفتند: زمستان طولانی تامین مالی که بسیاری از استارتاپ‌ها را در سطح جهانی مجبور کرد تامین مالی و درآمدشان را بهبود ببخشند، ما را مغلوب کرد.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران هندی سال‌ها تلاش کردند گزینه‌های بومی پلتفرم‌های محبوبی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ، توییتر و یوتیوب را بسازند. اما گویا این شرکت‌های آمریکایی قابلیت بهتری در خدمات‌رسانی به بخش‌های متنوع بازار هند داشته اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha