• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070503943
  • خبرنگار : 30147

رئیس سنجش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

تأثیر سوابق تحصیلی به نفع نظام تعلیم و تربیت است

تأثیر سوابق تحصیلی به نفع نظام تعلیم و تربیت است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به نفع نظام تعلیم و تربیت است.

حسین فاطمی‌نژاد در گفت وگو با ایسنا مصوبه تأثیر سوابق تحصیلی را مطلوب دانست و افزود: این مصوبه باید بازنگری و آسیب‌شناسی شود.

وی خاطرنشان کرد: غالب اشکالات آن مربوط به حوزه اجرایی است و اصل مصوبه باید باقی بماند زیرا به نفع نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان و خانواده‌ها است.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه سوابق تحصیلی و تأثیر معدل در سال جاری باعث شد تا در مناطق کم برخوردار شاهد رتبه‌های خوبی در نتایج آزمون سراسری باشیم، افزود: در شهرها و مناطق کم برخوردار که دانش آموزان بیشتر مبنای آموزش را کتاب و کلاس درسی قرار می‌دهند و سال‌های گذشته رتبه‌های خوبی نداشتیم، امسال شاهد بودیم که رتبه‌های خوبی در نتایج آزمون کسب کردند.

فاطمی‌نژاد با تأکید بر اینکه دانش آموزان مبنای آموزش را کلاس درس و کتاب‌های درسی قرار دهند، گفت: دانش آموزانی که تراز خوبی کسب کردند بیشتر دانش آموزانی بودند که توجه و تمرکز بر کتاب‌های درسی داشتند و کمتر نگاهشان به موسسه‌های کمک آموزشی و بیرونی بود.

وی با بیان اینکه تأثیر سوابق تحصیلی بر اساس شورای عالی انقلاب فرهنگی هر ساله رو به افزایش است، گفت: طبق این مصوبه تا سال ۱۴۰۵ تأثیر سوابق تحصیلی به ۶۰ درصد می‌رسد و در سال ۱۴۰۳ فقط تأثیر معدل پایه دوازدهم لحاظ گردید و در سال آینده معدل پایه یازدهم به این مورد اضافه خواهد شد.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: میانگین نمرات سه رشته نظری خراسان رضوی نسبت به کشور در مرتبه بالاتر و جزو ۵ استانی است که نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است.

 وی گفت: تعداد ۶۵ هزار نفر در خراسان رضوی در امتحانات نهایی شرکت کردند که میانگین نمرات کتبی رشته ادبیات و علوم انسانی در سال جدید ۱۰.۶۷ که سال گذشته ۱۰.۲۳ بوده و میانگین نمرات کتبی رشته فیزیک و ریاضیات ۱۲.۴۱ رسیده که سال گذشته ۱۱.۲۵ و در رشته علوم تجربی میانگین نمرات کتبی از ۱۲.۱۷ به ۱۳.۱ افزایش یافته است.

 رئیس سنجش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: آزمون‌های تیزهوشان صرفاً مبنای آن آزمون بوده که برای آزمون مدارس نمونه دولتی ۵۰ درصد آزمون و ۵۰ درصد تأثیر معدل دانش آموزان است. آزمون طبق دفترچه ترکیبی از هوش و استعداد تحصیلی است.

وی با بیان اینکه بانک سؤالات باعث شبیه‌سازی آزمون می‌شود، گفت: سیاست سازمان سمپاد این است که مجموعه بانک سؤالات آزمون تیزهوشان در اختیار دانش آموزان قرار نمی‌گیرد تا بدون شبیه‌سازی، گزینش و انتخاب دانش آموزان به درستی با ضریب هوشی بالا انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha